جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

بهترین روش شستشوی گوشت

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]شستشوی اصولی گوشت برای افزایش موارد بهداشتی جهت مصرف اهمیت بسیار بالایی دارد. با ما همراه باشید تا به بهترین روش شستشوی گوشت بپردازیم.

دلایل شستشوی گوشت چیست

شستشوی گوشت مراحل مختلفی دارد تا بخشی از از بیماری ها و مواد مضر از بین رود. اصلی ترین دلایل شستشوی گوشت برای بین بردن بقایای ناشی از پوست و چربی بوده که می‌ توانید از محلول های آب و اسید های طبیعی استفاده نمایید. در نتیجه باعث از بین رفتن استخوان های شکسته خرد شده می شود. در ادامه به روش های بهترین روش شستشوی گوشت می پردازیم.

انواع روش های شستشوی گوشت

شستشوی گوشت با آب سرد

یکی از آسان ترین راه ها جهت از بین بردن باقیمانده مواد خرد شده استخوان ها، شست و شو با آب سرد بوده که تا حد قابل ملاحظه‌ای از بین می رود. سعی کنید پس از شستشو گوشت را با دستمال تمیز پوشانده تا به صورت کامل خشک شود. در صورت خشک شدن از فاسد شدن سریع تر گوشت جلوگیری می نماید. می توانید از روش های دیگری نیز که در ادامه اشاره می کنیم، برای شستن بهتر گوشت استفاده نمایید.

شستن گوشت با آب شور

نمک خاصیت آنتی باکتریایی داشته و می‌ توانید جهت شستشوی گوشت از آب نمک استفاده نمایید. برای شستن هر  در هر لیتر آب دو قاشق چای خوری نمک مناسب بوده و می توانید باکتری های موجود در پوست و گوشت را از بین ببرید. همچنین پس از شستشو نیز با آب سرد آبکشی کرده و سپس خشک نمایید.

شستشوی گوشت با آب شور

شستشوی گوشت با سرکه سفید

یکی از روش های متفاوت جهت شستشوی گوشت مرغ یا گوشت قرمز، سرکه سفید بوده و این سرکه دارای اسید استیک است که در نتیجه در صورت شستشو با سرکه سفید باعث کاهش حجم و رشد باکتری های سطح گوشت مرغ و گوشت قرمز می شود. در نتیجه آلودگی های پوست را نیز از بین می برد. با توجه به قیمت مناسب و به صرفه، محلول سرکه سفید برای شستشو مناسب بوده و جزء بهترین روش شستشوی گوشت محسوب می شود.

شستشوی گوشت با ترکیب آب و آبلیمو

در صورت شستشو با ترکیب آبلیمو و آب آشامیدنی باعث از بین رفتن باکتری های گوشت شده و همچنین طعم گوشت پخته شده حفظ می شود. پس آبلیمو نیز محلول مناسبی جهت شستشوی گوشت محسوب می شود و می توانید به جای استفاده از محلول های شیمیایی و خطرناک از محلول هایی مانند سرکه سفید یا آبلیمو استفاده نمایید.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش عمده گوشت و خرده انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت سفید، گوشت قرمز، گوشت گوساله، گوشت گوسفندی، لاشه گوساله و سایر گوشت های پر مصرف مجموعه سالم پروتئین بوده که از بهترین محصولات جهت بسته بندی و ارسال گوشت استفاده می نماید. اگر قصد خرید یا اطلاعات بیشتر در مورد انواع گوشت را دارید، می توانید با سایت سالم پروتئین در ارتباط باشید.

شستشو با محلول های شیمیایی

امروزه محلول های شیمیایی نیز وجود دارد که می توانید به جای استفاده از محلول های طبیعی از محلول شیمیایی برای شستشوی انواع گوشت استفاده نمایید. به صورت کلی استفاده از محلول های طبیعی را به جای محلول های شیمیایی پیشنهاد می کنیم. این محلول ها ممکن است عوارض مختلفی داشته باشد و افزودنی هایی که در محلول وجود دارد باعث بیماری شود.

برخی از محلول ها باعث از بین رفتن بافت اصلی گوشت شده و ممکن است در طعم گوشت آسیب وارد شود. یکی از بهترین روش شستشوی گوش با آب سرد یا محلول های طبیعی مانند سرکه یا آبلیمو و نمک است.

شستشو گوشت با محلول های شیمیایی

خرید گوشت از شرکت پخش گوشت به قیمت عمده

[/vc_column_text]

[vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

اقدامات لازم جهت شستشوی گوشت

قبل و بعد از شستشوی گوشت، دست های خود را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون بشویید تا در صورتی که باکتری وجود داشته باشد از بین رود. قبل و پس از شستشوی گوشت حتماً تخته های برش، میز آشپزخانه و سینک ظرفشویی را با محلول های ضدعفونی کننده تمیز نمایید.

محصول مورد نظر را خشک کرده و پس از آن استفاده یا فریز نمایید. در صورتی که محصول مورد نظر دارای آب باشد باعث فاسد شدن محصول پروتئینی می شود. پس از شستشو نیز می توانید فریز نمایید. در صورت نیاز در ماکروفر گرم کرده، یخزدایی و استفاده نمایید.

عوارض باکتری های گوشت باقی مانده در گوشت

در صورت عدم شستشوی کامل مرغ و گوشت ممکن است باکتری های موجود در آن وارد بدن شده و باعث رشد عفونت در بیماران شود. این باکتری ها دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است به اسهال تبدیل شود. دل درد، تب، سردرد، حالت تهوع و غیره از موارد و علائم های مصرف گوشت دارای باکتری است. افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند، بیشتر در معرض این باکتری ها قرار می گیرند.

همچنین بیشتر بخوانید: بهترین گوشت برای آبگوشت 

دمای لازم جهت نگه داری و طبخ گوشت در قابلمه

برای پخت گوشت قرمز یا قسمت‌های چرب گوساله، گوسفند و گاو، دمای داخل گوشت باید به ۷۱-۷۶ درجه سلسیوس در قابلمه برسد. جهترسیدن به این دما، می ‌توانید قابلمه را درون فر با دمای ۱۷۷-۲۰۰ درجه سلسیوس قرار دهید و به مدت ۲-۳ ساعت بپزید. برای پخت گوشت مرغ، قابلمه را درون فر با دمای ۱۸۲-۱۹۳ درجه سلسیوس قرار دهید و به مدت ۱-۲ ساعت بپزید. در صورت استفاده از قسمت ‌های چرب مرغ، می‌ توانید دمای داخل گوشت را به ۷۱-۷۶ درجه سلسیوس برسانید.

دما لازم جهت نگه داری و طبخ گوشت در ماکروفر

برای پخت گوشت قرمز یا قسمت‌ های چرب گوساله، گوسفند و گاو، دمای داخل گوشت باید به حداقل ۶۳ درجه سلسیوس برسد. برای رسیدن به این دما، می ‌توانید فر را در دمای ۱۶۵-۱۷۶ درجه سلسیوس قرار دهید و به مدت ۲-۳ ساعت بپزید. جهت پخت گوشت مرغ، فر را در دمای ۱۸۲-۱۹۳ درجه سلسیوس قرار دهید و به مدت ۱-۲ ساعت بپزید. در صورت استفاده از قسمت ‌های چرب مرغ، می‌ توانید دمای داخل گوشت را به حداقل ۷۱ درجه سلسیوس برسانید.

جمع بندی

شستشوی اصولی گوشت یکی از موارد حائز اهمیت بوده و مورد توجه قرار می گیرد. در این بخش به بهترین روش شستشوی گوشت پرداختیم. اگر سوالی در مورد مباحث مطرح شده دارید، می توانید با کارشناسان سایت سالم پروتئین در ارتباط باشید. همچنین جهت اطلاع از به روزترین قیمت عمده و خورده گوشت گوساله، [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه