آموزش آشپزی, مقالات

قلوه گاه گوساله کجاست؟

قلوه گاه گوساله کجاست؟

قلوه گاه گوساله یکی از اجزای گوشت گوساله است، این قسمت حدود 22 درصد وزن لاشه را تشکیل میدهد،  این بخش از گوشت که در قسمت شکم و پهلو گوساله می باشد، طعمی بسیار خوشمزه و مغذی دارد. همچنین به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارد، برای پخت انواع غذاها مناسب است. در ادامه این مطلب از سالم پروتئین به شما خواهیم گفت قلوه گاه گوساله کجاست؟

قلوه گاه گوساله کجاست؟

قلوه‌ گاه (Flank) یک بخش مهم از گوشت گوسفندی و گوساله است که از زیر دنده‌ ها آغاز می‌ شود و تا ران ادامه دارد. در واقع قلوه گاه به این دلیل قلوه گاه نامیده می‌ شود که محل نگهداری قلوه است. این بخش شامل دنده‌ ها و ماهیچه‌ های شکم و حول کمر است. با توجه به میزان چربی نسبتاً بالای آن، بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می‌ گیرد و در تولیدات گوشتی مانند سوسیس و کالباس استفاده می‌ شود. همچنین، قلوه‌ گاه برای تهیه گوشت چرخ کرده نیز به طور گسترده استفاده می‌ شود.

مصرف عمده قلوه گاه گوساله در تهیه کباب کوبیده است به همین دلیل قلوه گاه برای رستوران ها و کبابی ها بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی نیز می‌باشد.

گوشت قلوه‌ گاه به شکلی بلند و تخت است و بافت آن نسبت به سایر برش‌ های گوشت گوسفندی و گوساله سفت‌ تر است. این بافت بیشترین مصرف را در غذاها و طبخ‌ هایی که نیاز به گوشت سفت و مقاوم دارند، دارا می‌ باشد. به عنوان مثال برای تهیه خوراک‌ ها، آبگوشت، خوراک قیمه و … از گوشت قلوه‌ گاه استفاده می‌ شود.

اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه هستید، حتماً قلوه‌ گاه گوساله را امتحان کنید، زیرا طعمی بسیار لذیذ و ارزش غذایی بالایی دارد.

اجزای گوساله

 

قلوه گاه گوساله عمده

280,000 تومان335,000 تومان
قلوه گاه گوساله تازه (عمده) با استخوان و بی استخوان با کیفیت بالا درجه یکموارد مصرف: رستوران‌ها,تالارها،هتل‌ها،قصابی‌ها،شرکت‌ها،سازمان‌هاپادگان‌ها،کارخانه‌ها،کترينگ‌ها,آشپزخانه های تهیه‌غذا محلی,کبابی‌ها,فست فودی‌ها، فروشی‌ها و….حداقل سفارش :10کيلوگرمتوضیحات وزنی : قلوه گاه گوساله با استخوان و بدون استخوان،  به اندازه وزن خواسته شده برش داده ميشود.توضیحات بسته بندی : در کيسه های 10 کيلويی با ليبل وزن و تاريخ توليد – وزن انتخابی طبق سفارش مشترینقاط ثبت محصول : کشتار روز و تازه ,دام های با کیفیت، بدون ضايعات،وزن مشخص، قيمت مناسب و ارزان، ارسال فوری، ارسال برای سفارش بالای 200 کیلوگرم رایگان , ضمانت مرجوعینقاط منفی محصول : وزن های متغير، مقدار چربي متغير، بدلیل تفاوت در نژاد دام

جهت ثبت سفارش عمده و ارسال فوری این محصول با کارشناسان فروش تماس بگیرید. ضمانت کیفیت گوشت درجه یک به شرط مرجوعی

 

قلوه گاه گوسفندی بسته بندی 1 کیلوگرم

318,000 تومان435,000 تومان

جهت ثبت سفارش عمده اطلاعات تماس خود را وارد نمائید

سفارش عمده

"ضروری" indicates required fields

نام و نام خانوادگیضروری

کاربرد قلوه گاه گوساله چیست؟

قلوه‌ گاه گوسفندی برای افرادی که علاقه‌ مند به گوشت‌ های چرب هستند، لذیذتر است زیرا میزان چربی آن به نسبت بالاتر است. این ویژگی باعث می‌ شود قلوه‌ گاه طعم و لذت بیشتری داشته باشد. اما باید توجه داشت که به تنهایی قلوه‌ گاه را نمی‌ توان به راحتی پخت و مصرف کرد. بهتر است از آن در ترکیب با سایر اجزای غذا استفاده کنید.

برای تهیه گوشت چرخ کرده قلوه‌ گاه، می‌ توانید آن را با دیگر انواع گوشت‌ ها، مانند گوشت بدون چربی گوساله، ترکیب کنید. این ترکیب می‌ تواند برای تهیه کباب کوبیده بسیار مناسب باشد. با ترکیب مواد اولیه‌ ای مانند روغن کنجد، سرکه، نمک، فلفل، دارچین و پیه گوسفند، می‌ توانید به قلوه‌ گاه مزه‌ ای بی‌ نظیر بدهید.

قلوه گاه گوساله

استیک قلوه گاه، لذت یک طعم متفاوت

گوشت گوساله، یک غذای خوشمزه و مغذی است که از قسمت‌ های مختلف لاشه گوساله تهیه می‌ شود. در ادامه به تقسیم بندی لاشه گوساله و کاربردهای هر یک از این قسمت ها می‌ پردازیم.

  • فیله گوساله

فیله حدود یک درصد از وزن کل لاشه گوساله را شامل می شود. در هنگام جدا کردن استخوان‌ ها از کمر، فیله جدا می‌ شود. فیله به سه بخش، شامل سر، میانی و انتهایی تقسیم می‌ شود. قسمت سر فیله، برای تهیه استیک فیله استفاده می‌ شود. همچنین، فیله از قطعات گوشتی با کیفیت و لذیذ محسوب می‌ شود و به دلیل طراوت و عدم وجود استخوان، مورد توجه قرار می‌ گیرد.

  • راسته گوساله

راسته یک قسمت مهم از لاشه گوساله را تشکیل می‌ دهد که حدود ده درصد از وزن کل لاشه را به خود اختصاص می‌ دهد. علاوه بر استفاده‌ ی رایج آن در تهیه کباب در کشور ما، در کشورهای خارجی نیز از راسته برای تهیه رست بیف (Roast beef) استفاده می‌ شود. استفاده از راسته در تهیه کباب‌ های مختلف باعث می‌ شود طعم و لذت بیشتری به غذا داده شود.

استیک قلوه گاه گوساله

  • ران گوساله

ران حدود 30 درصد از وزن کل لاشه را تشکیل می‌ دهد و از ماهیچه‌ های پا و لگن ساخته شده است. این بخش به قسمت‌ هایی مانند گرد ران و کعب ران تقسیم می‌ شود.

  • سردست گوساله

تقریباً 27 درصد از وزن کل لاشه را سردست تشکیل می‌ دهد و شامل ماهیچه‌ های دست و شانه است. سردست در کشورهای مختلف جهان به صورت متفاوت و به قسمت‌ های کوچکتر تقسیم شده و به فروش می‌ رسند.

  • گردن گوساله

این بخش حدود 10 درصد از وزن لاشه را تشکیل می‌ دهد و شامل ماهیچه‌ های گردن است. این قسمت بیشتر برای تولید صنعتی مثل سوسیس، کالباس و همبرگر استفاده می‌ شود.

  • قلوه گاه گوساله

همانطور که در ابتدای محتوا به آن پرداختیم این بخش شامل دنده‌ ها و ماهیچه‌ های شکم است. به دلیل مقدار بالای چربی در این بخش، بیشترین استفاده‌ های صنعتی را دارد و در فراورده‌ های گوشتی استفاده می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *