آموزش آشپزی, مقالات

روش تهیه کوبیده آبدار رستورانی و خوشمزه

روش تهیه کوبیده خوشمزه

آیا راز خوشمزگی کباب کوبیده را می‌دانید؟ روش تهیه کباب کوبیده آبدار رستورانی و خوشمزه را بلد هستید؟ اگر به این غذای معروف ایرانی علاقه دارید باید راز خوشمزگی و ترفندهای آن را به خوبی یاد بگیرید‌. کباب کوبیده که از زمان قاجار وارد سفره ما ایرانیان شد امروزه با روش‌ها و مدل‌های مختلفی تهیه می‌شود. در ادامه این نوشته از سالم پروتئین با ما همراه شوید تا آموزش صفر تا صد کباب کوبیده را به شما بدهیم.

روش تهیه کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده و مواد لازم

بیشتر ما وقتی به رستوران می‌رویم، خصوصاً رستوران‌های سنتی، انتخاب اولمان کباب کوبیده خوشمزه است. اما روش تهیه کوبیده رستورانی چطور است؟ چه کار باید کنیم که بتوانیم در منزل نیز کباب کوبیده خوشمزه و آبدار داشته باشیم؟ اجازه دهید برای پاسخ به این سوال طرز تهیه کباب کوبیده خانگی ساده ولی مشابه با رستوران‌ها را به شما یاد دهیم.

مواد اولیه کوبیده گوشت

مواد اولیه کوبیده
گوشت مخلوط۸۰۰ تا یک کیلوگرم
پیاز۳ عدد متوسط
دنبه گوسفندی۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
ادویه کبابی، زعفران یا هر ادویه دلخواه دیگربه مقدار لازم

روش تهیه کوبیده خوشمزه

قبل از هر کاری پیازهای متوسط را رنده می‌کنیم و آب آن را کامل می‌گیریم. آب پیاز باید کاملاً گرفته شود. حال پیاز را با گوشت چرخ کرده مخلوط می‌کنیم و حسابی ورز می‌دهیم. توصیه می‌کنیم که گوشت را دوبار از چرخ رد کنید. ادویه‌ها را اضافه کرده باز ورز می‌دهیم تا مواد به خورد هم بروند. حال باید ۳ تا ۴ ساعت این مواد را درون یخچال بگذاریم تا استراحت کند.

توجه کنید که اگر می‌خواهید در کباب خود از دنبه گوسفندی استفاده کنید باید زمان چرخ کردن آن را با گوشت چرخ کنید. استفاده از دنبه کاملاً سلیقه‌ای است و می‌توانید آن را حذف کنید‌. یک نکته مهم در هم زدن مواد اولیه و ورز دادن آن وجود دارد. باید به اندازه‌ای گوشت را با پیاز ورز دهید که زمانی که گوش را از ظرف بلند می‌کنید و آن را با ضربه به ظرف برمی‌گردانید از هم جدا نشود و گوشت نریزد. در این حالت است که می‌گوییم مواد گوشتی به خوبی ورز خورده است.

پس از پایان زمان استراحت نوبت به سیخ کردن کباب‌ها می‌رسد. برای سیخ کردن کباب‌ها توصیه می‌کنیم ابتدا سیخ‌های پهن را با آب پیاز خیس کنید و یک کاسه آب ولرم نیز کنار دست خود بگذارید. مقداری از گوشت به اندازه‌ای که در مشت شما جا شود بردارید. از بالای سیخ به دور آن بپیچید و به سمت پایین سیخ با دو انگشت به حالت قیچی شروع به فرم دادن کنید. در روش تهیه کوبیده سیخ گرفتن اهمیت زیادی دارد. پس سعی کنید اندازه کباب‌ها با هم یکسان باشد. در نهایت با شعله ملایم یا یا روی منقل زغالی کباب را بپزید. بهتر است هر چند دقیقه یک بار کباب را برگردانید تا دو طرف آن پخته شود.

نکات مهم در طرز تهیه کباب کوبیده

ترفندهای خوشمزه‌تر شدن کباب کوبیده به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در خانه هم یک کباب خوشمزه شبیه رستوران‌ها داشته باشیم. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • در طرز تهیه کوبیده گوسفندی بهتر است از ترکیب گوشت سردست و گوشت قلوه‌گاه گوسفندی استفاده کنید.
  • مقدار پیاز برای کباب کوبیده به ازای هر کیلوگرم گوشت، ۴۰۰ گرم است.
  • سیخ کباب باید حتما سرد باشد. توجه کنید سیخ چرب هم نباشد.
  • اگر نمی‌توانید گوشت را استراحت دهید، از یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین برای هر کیلوگرم گوشت استفاده کنید.
  • اگر گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله شما چربی کمی دارد، تفاله پیاز بیشتری بزنید.
  • در طول پخت کباب، حرارت باید بالا باشد و مدام با بادبزن هم بزنید.

با این تکنیک‌ها در روش تهیه کوبیده، یک غذای خوشمزه و سنتی خواهید داشت.

طرز تهیه کباب کوبیده تابه‌ای

اگر امکان تهیه کباب کوبیده با سیخ را ندارید می‌توانید از روش تهیه کوبیده خانگی استفاده کنید. برای این کار نیاز به نیم کیلو گوشت چرخ کرده گوسفندی، یک عدد پیاز بزرگ، نمک، فلفل و ادویه‌جات دلخواه دارید. برای تهیه مایع کباب کوبیده تابه‌ای پیاز را با رنده ریز رنده کنید. آب آن را بگیرید و با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و ورز دهید. نمک، فلفل و ادویه‌جات دلخواه را اضافه کنید. پس از کمی استراحت مواد گوشتی، آن را درون تابه پهن کنید. بین مواد برش ایجاد کنید تا شبیه کوبیده سیخ گرفته شود. با شعله ملایم اجازه دهید کباب با چربی خودش سرخ شود. دقت کنید در این روش نیازی به روغن نیست.

خرید گوشت کباب کوبیده از سالم پروتئین

برای طرز تهیه کوبیده گوسفندی، کیفیت گوشت استفاده شده تاثیر بسیار زیادی بر مزه غذا خواهد داشت. از این رو باید گوشت را از محلی با کیفیت خریداری کنید. برای خرید عمده گوشت گوسفندی یا خرید گوشت گوساله می‌توانید همه روزه از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب سایت با ما در سالم پروتئین تماس بگیرید. کارشناسان ما در ساعات اداری به جز روزهای تعطیل پاسخگوی شما هستند. تهیه گوشت از سالم پروتئین به قیمت پخش و ارزان برای یک مهمانی یا دوره همی یا رستوران ها کاملاً مقرون به صرفه و مناسب است ضمن اینکه کیفیت بالای گوشت را سالم پروتئین تضمین می‌کند.

سخن آخر

در روش تهیه کوبیده، توجه یه نکات گفته شده در این نوشته از سالم پروتئین و همچنین تهیه گوشت مرغوب اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید کباب کوبیده رستورانی، آبدار و خوشمزه داشته باشید، تمام تکنیک‌ها را به خوبی رعایت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *