مقالات

طرز تهیه ارمنی پلو با بال مرغ

طرز تهیه ارمنی پلو با بال مرغ

در این مقاله طرز تهیه ارمنی پلو با بال مرغ که یک غذای خوشمزه با زعفران و برنج جهت وعده‌های ناهار یا شام  است را آموزش می‌دهیم. اگر دوست دارید تجربه پخت یک غذای خوشمزه را داشته باشید، در ادامه با ما همراه شوید.

طرز تهیه ارمنی پلو با بال مرغ

طرز تهیه ارمنی پلو با بال
ارمنی پلو یکی از غذاهای جذاب است که با نام‌های دیگری مانند ته انداز مرغ یا پلو مرغ با ته دیگ نیز در بین ما ایرانی‌ها شناخته می‌شود. مواد لازم برای درست کردن این غذای خوشمزه به شرح زیر است:

  • بال مرغ بین ۵ تا ۱۰ عدد (می‌توانید از بال و کتف به سلیقه خود استفاده کنید.)
  • برنج سه پیمانه
  • نمک، فلفل و پودر سیر از هر کدام یک قاشق چایخوری
  • زعفران غلیظ به مقدار لازم
  • پیاز خلالی یک عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • آبلیمو دو قاشق غذا خوری

توجه کنید برای پخت یک غذای خوشمزه تازگی مواد اولیه اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای تهیه و خرید عمده گوشت قرمز گوسفندی و گوساله و گوشت مرغ می‌توانید همه روزه با کارشناسان سالم پروتئین در ساعات کاری به جز ایام تعطیل تماس بگیرید.

دستور پخت ارمنی پلو با بال مرغ

نکات پخت ارمنی پلو قبل از هر کاری زعفران را به خوبی بسابید و با چند تکه یخ روی آن یک گوشه قرار دهید. اجازه دهید تا یخ‌ها روی زعفران آب شوند. این کار باعث می‌شود تا زعفران خوش رنگ و خوش بوتری داشته باشید. البته شما می‌توانید این کار را با آب جوش هم انجام دهید و زعفران را دم کنید.

یک عدد پیاز را خلالی کنید. بال‌های مرغ را به خوبی بشویید و در یک کاسه بریزید. حالا نوبت طعم‌دار کردن بال‌های مرغ است. برای این کار، بال مرغ، آبلیمو، پیاز، ادویه‌جات گفته شده یا هر ادویه مورد نظر خودتان را همراه با زعفران غلیظ به خوبی مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و حدود یک ساعت آن را در یخچال استراحت دهید.

یک قابلمه را تا نیمه آن آب کنید. سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. برنجی را که از قبل شسته و خیس کرده‌اید به آن بیفزایید و کمی نمک بزنید. بسته به نوع برنجی که از آن استفاده می‌کنید، زمانی که کمی دانه‌های آن نرم شد برنج را آبکش کنید و کنار بگذارید.

قابلمه‌تان را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن بریزید تا داغ شود. بال‌های طعم‌دار شده را کف قابلمه بچینید. می‌توانید در این مرحله باز هم کمی زعفران روی بال‌های مرغ بریزید. حال برنج صاف شده را روی بال‌ها بریزید و کمی آن را فشرده کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برنج را به دو قسمت زعفرانی و ساده تقسیم کنید. در این حالت بهتر است قسمت زعفرانی را روی بال‌ها ریخته و سپس برنج ساده را روی بخش زعفرانی بریزید. حالا وقت آن است که با شعله ملایم اجازه دهید برنج دم بکشد و بال‌ها برشته شوند.

نکات مهم در تهیه ارمنی پلو

در بخش قبل ما طرز تهیه ارمنی پلو را برای شما توضیح دادیم. اما برای پخت بهتر غذا، نکاتی مهم را گوشزد می‌کنیم:

  • برای پخت این غذا توصیه می‌کنیم از قابلمه نچسب استفاده کنید تا پس از پخت بتوانید برنج را به راحتی در دیس برگردانید.
  • برای طعم دار کردن بال مرغ می‌توانید از یک قاشق غذاخوری سرخالی خامه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود، بال‌های مرغ خوش رنگ تر شوند و طعم بهتری هم داشته باشند. در این حالت بهتر است آبلیمو را حذف کنید.
  • توصیه می‌کنیم ته قابلمه را قبل از چیدن مرغ‌ها به جای روغن، کره بریزید.
  • حتما زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید تا بال‌ها به طور یکنواخت سرخ شوند.
  • قبل از برگرداندن برنج حتما روی آن روغن یا کره داغ شده بریزید.

با رعایت این نکات یک ارمنی پلو خوشمزه و مجلسی خواهید داشت که سفره شما را با عطر زعفران رنگین می‌کند.

سخن آخر

طرز تهیه ارمنی پلو با بال مرغ، در کنار مواد اولیه تازه می‌تواند غذایی جذاب و خوشمزه برای ناهار و شام شما بیافریند. این غذا در عین سادگی و فوری بودن، طعم دلپذیری دارد و همراه با ماست و سبزی تکمیل کننده سفره‌های مهمانی شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *