آموزش آشپزی, مقالات

طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغ

پیتزا گوشت و مرغ یکی از غذا های فست فودی اما سالم بوده که بدون استفاده از محصولات فراوری شده طبخ می شود. برای آموزش طرز تهیه پیتزا گوشت و مراغ با ما همراه باشید.

ترکیبات و مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه پیتزای گوشت و مرغ

برای تهیه پیتزا به خمیر پیتزا آماده یا تهیه نان، گوشت مرغ پخته شده و رشته رشته شده، فلفل دلمه خرد شده، قارچ خرد شده، رب گوجه‌فرنگی، پنیر پیتزا، ادویه‌های پیتزا مانند نمک، فلفل سیاه و سس کچاپ نیاز خواهید داشت.

روش تهیه پیتزا مرغ

ابتدا سس پیتزا را درست می کنیم. به گوشت مرغی پخته شده و رشته شده رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید و تا زمانی که مواد ترکیب شوند، هم بزنید. دراین مرحله، می‌توانید ادویه‌ های پیتزا را اضافه کنید. از ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل سیاه استفاده کنید.

خمیر پیتزا را در قالب یا صفحه پخت پیتزا گذارید. اگر از نان آماده استفاده نمی‌کنید و تصمیم به تخمیر خمیر دارید، خمیر را در این مرحله با دست شکل دهید.

خمیری که گذاشته‌اید، سس کچاپ را با ترتیب دلخواه اضافه کنید. سپس مواد گوشت مرغ تهیه شده را به روی خمیر بچینید. فلفل دلمه، قارچ و هر چه مخلفات دلخواه دارید را به بالای گوشت مرغ بچینید. در آخر پنیر پیتزا اضافه نمایید.

طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغمراحل پخت پیتزا

پیتزا را در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد و به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید تا پنیر ذوب شود و پایه پیتزا طلایی شود. پیتزا را از فر بیرون بیاورید و با دستور های برش معمولی، برش ‌های دلخواه را در آن ایجاد کنید.

چگونه پیتزا خوشمزه و لذیذ درست کنیم؟

انتخاب مواد خام با کیفیت

انتخاب گوشت مرغ تازه و با کیفیت، تاثیر بزرگی در طعم نهایی دارد. گوشت مرغ باید تازه و بدون بو باشد. چون از محصولات فراوری شده استفاده نمی شود، پیتزا ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

سرخ کردن گوشت مرغ

در دستور غذایی پیتزا به مرغ ریش ریش شده اشاره کردیم. اما در مراحل پخت گوشت مرغ می توانید به روش های مختلفی مرینیت کرده یا در هنگام پخت طعم دار و سرخ نمایید. قبل از افزودن گوشت مرغ به پیتزا، می ‌توانید آن را در تابه یا ماهیتابه با کمی روغن سرخ کنید. این کار باعث افزایش طعم و غنی ‌تر شدن طعم گوشت می ‌شود.

استفاده از پنیر متنوع و با کیفیت

استفاده از انواع مختلف پنیر می‌تواند به تنوع طعم پیتزا کمک کند. از پنیر‌های چدار، موزارلا، پارمزان استفاده کنید. در آخر افزودن سس‌ های خاص مانند سس باربیکیو به گوشت مرغ، طعم جدیدی به پیتزای شما می ‌دهد.

در این بحث به بررسی طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغ پرداختیم. سعی داشتیم به فوت و فن های پخت این غذا شاره نماییم. برای خرید محصولات پروتئینی مانند گوشت مرغ، راشته گوساله، راسته گوسفندی به صورت بسته بندی شده به سایت سالم پروتئین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *