مقالات

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی

ارزش غذایی 100 گرم گوشت گوسفندی

تنوع و کیفیت در تغذیه می‌تواند به یکی از کلیدهای بهبود سلامتی و رشد بهتر بدن تبدیل شود. از اینرو شناخت دقیق ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت قرمز و گوشت گوسفندی به ما در ایجاد یک رژیم تغذیه‌ای متنوع و متعادل کمک می‌کند. در ادامه این نوشته از سالم پروتئین همراه ما باشید تا به دنیای سلامت با پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها در گوشت قرمز گوسفندی وارد شویم.

ارزش غذایی 100 گرم گوشت قرمز چقدر است؟

گوشت منبع غنی از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی ما انسان ها است. با این وجود باید در مصرف گوشت زیاده روی نکنیم.  طبق توصیه وزارت بهداشت جهانی اگر در حال حاضر بیش از 90 گرم (وزن پخته) گوشت قرمز یا فرآوری شده در روز می خورید، باید مصرف آن را به 70 گرم کاهش دهید. برخی از گوشت ها سرشار از چربی اشباع شده هستند به همین دلیل در صورت مصرف زیاد سطح کلسترول خون را افزایش می‌یابد. در جدول زیر ارزش غذایی انواع گوشت قرمز و سفید را آورده ایم.

گوشتچربیانرژیآهنکلسترلپروتئین
گاو10.5g209Kcal3mg83میلی گرم28.1%
گوساله9.4g225Kcal1.2mg124میلی گرم33.9%
گوسفند9.4g215Kcal1.2mg9.5میلی گرم30.4%
شترمرغ0013OnePlus 9T$99981میلی گرم27%
بوقلمون5g170Kcal1.8g76میلی گرم29%
مرغ7.4g190Kcal1.2mg84میلی گرم28.9%

شما عزیران می‌توانید جهت خرید گوشت گوساله، گوشت گوسفند و مرغ  به قیمت عمده از شرکت پخش گوشت سالم پروتئین با شماره های زیر تماس حاصل نمائید:

02166802232 | 02166805163 | 09107349982 | 09107349980 | 09107349981 | 09107349983 | 02166799475

خواص گوشت گوسفند

گوشت گوسفند به عنوان یکی از انواع گوشت قرمز از گذشته تا امروز منبع غذایی محبوبی بوده است. این گوشت پر ارزش سرشار از پروتئین‌ها و مواد معدنی است، که مزایای بسیاری برای سلامت بدن دارد. مهم‌ترین خواص گوشت گوسفند عبارتند از:

  • منبع پروتئین: پروتيین‌ها در گوشت به ساخت آنزیم‌ها، هورمون‌ها و سلول‌های جدید کمک کرده و تقویت عضلات و سلامت استخوان‌ها را ساده می‌کنند.
  • سرشار از آهن: گوشت گوسفندی سرشار از آهن است که به تولید هموگولوبین و جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند. در جدول ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی نیز می‌توان مقدار آن را دید.
  • ویتامین B12: این ویتامین در گوشت، به حفظ سلامت سیستم عصبی و بهبود عملکرد مغز کمک زیادی می‌کند.
  • مواد معدنی: روی، سلنیوم و فسفر در گوشت به حفظ استحکام استخوان‌ها و سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند.
  • منبع امگا ۳ و امگا ۶: وجود این مواد منجر به بهبود سلامت قلب و عروق است.

حال که با این مزایا و مواد آشنا شدیم ببینیم که ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی چقدر است؟

ارزش غذایی 100 گرم گوشت گوسفندی برای بدن

جدول ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی

همانطور که توضیح دادیم گوشت گوسفند به عنوان یک منبع غذایی بسیار ارزشمند و مغذی می‌تواند در تامین نیازهای پروتئینی، آهن، ویتامین و مواد معدنی به بدن کمک کند. با توجه به اینکه می‌دانیم ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی چقدر است، در ادامه به بررسی جزییات مواد معدنی اصلی در آن می‌پردازیم.

جدول ارزش تغذیه‌ای گوشت قرمز گوسفندی

هر صد گرم گوشت حاوی مقادیر زیر است که نشان می‌دهد، ترکیبی تعادلی از پروتئین و چربی‌ها، گوشت گوسفندی را به گزینه‌ای مناسب برای بهبود سلامتی تبدیل کرده است.

کالری۲۴۳ کیلوکالری
چربی اشباع و غیر اشباع۱۳.۵ گرم
امگا۳۱۹۰ میلی گرم
امگا ۶۷۳۰ میلی گرم
پروتئین۲۸.۴ گرم

فواید مصرف گوشت گوسفندیارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند فواید و مزایای مهمی برای بدن داشته باشد. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • تقویت و حفظ توده عضلانی بدن
  • پیشگیری از کم‌خونی
  • حفظ سلامت سیستم عصبی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سلامت قلبی و عروقی

توجه داشته باشید برای بهره‌برداری صحیح از خواص گوشت گوسفند باید به میزان معقولی از آن استفاده کنید.

پروتئین‌ها در ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی

بررسی ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی، نشان می‌دهد که این گوشت قرمز، حاوی ویتامین‌های مختلفی است که در ارتقاء سلامتِ بدن نقش مهم دارند.

این منبع پروتئینی غنی، می‌تواند در رژیم‌های غذایی مختلف مورد قرار گیرد. (استفاده باشد.) اما بیایید ببنیم چه مقدار و چه نوع پروتئینی در گوشت قرمز گوسفندی وجود دارد؟!

.0

38 %B12
27 %B3
11 %B2
6 %B5
5%K2
5%B6
4%Folate
3%B1
1%E

این میزان پروتئین با حمایت از سیستم عصبی می‌تواند اهمیت زیادی برای عملکرد بهینه مغز و عصب‌ها داشته باشد.

مهم‌ترین مواد معدنی گوشت گوسفندی

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی از نظر مواد معدنی به شرح زیر است:

روی51%
سلنیوم44%
فسفر17%
آهن12%
پتاسیم7%
مس5%
منیزیم5%
سدیم3%
منیزیم2%
منگنز1%

این مواد معدنی مهم در گوشت قرمز گوسفندی به عنوان بخش اساسی در انجام عملکردهای مختلف بدن انسان، از تنظیم فشار خون تا حفظ سیستم ایمنی نقش مهمی دارند.

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی پخته

در این بخش میزان حدودی ارزش غذایی گوشت گوسفندی، پخته را بررسی می‌کنیم که در تماس مستقیم با آتش نبوده است. این گوشت قرمز ۲۴۲ کیلو کالری در ۱۰۰ گرم دارد. کربوهیدارت و قند آن پایین است اما چربی حدودا ۱۴.۴۲ گرم و پروتئین ۲۶.۲۰ گرم دارد.

البته دقت کنید که برخی قسمت‌های گوشت چربی بیشتری دارند. از این رو مهم است که کدام قسمت از گوشت قرمز گوسفندی را استفاده می‌کنید. با این وجود تفاوت چند گرمی باعث نمی‌شود که این منبع پروتئین مفید، خاصیت اصلی خود را از دست بدهد.

سخن آخر

آیا تا به امروز به ارزش غذایی گوشت قرمز دقت کرده بودید؟ می‌دانستید این گوشت خوشمزه گوسفندی چطور می‌تواند به سلامت شما کمک کند؟ ارزش غذایی ۱۰۰ گرم گوشت گوسفندی که در این نوشته از سالم پروتئین بررسی شد، آنرا به یک منبع عالی غذایی تبدیل کرده است. وجود مقادیر زیاد پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی به شما کمک می‌کند تا رژیم غذایی مناسبی ایجاد کنید و از فواید این منبع مغذی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *