مقالات

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای چرخ کرده

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای چرخ کرده

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای چرخ کرده کدام است؟ بسیاری از افراد به طور دقیق نمی دانند که برای تهیه گوشت چرخ کرده از کدام قسمت گوشت گوسفندی می توانند استفاده کنند. با در نظر گرفتن آنکه کدام قسمت از گوشت گوسفندی را برای چرخ کرده می توان استفاده کرد، به گوشت چرخ کرده طعم بی نظیری می توان بخشید. در این مقاله به طور کامل به معرفی قسمت های مناسب گوشت گوسفندی برای چرخ کرده می‎‌پردازیم.

بهترین ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله برای کباب کوبیده

با ترکیب قسمت‌ های چرب گوشت گوسفندی با گوشت گوساله، بهترین گوشت چرخ‌ کرده را تجربه کنید. شاید بپرسید چرا باید این دو نوع گوشت را ترکیب کرد تا بهترین گوشت چرخ‌ کرده را بدست آوریم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که گوشت گوساله کمترین میزان بافت چربی را دارد، بنابراین با ترکیب آن با قسمت چرب گوشت گوسفند، چربی مورد نیاز تامین می‌ شود. قسمت‌ های قلوه گاه و نزدیک سینه، بهترین بخش‌ های گوشت گوساله و گوسفند برای تهیه چرخ‌ کرده هستند زیرا سفتی مطلوبی دارند و برای تهیه کباب کوبیده نیز مناسب هستند.

برای بهترین نتیجه در تهیه چرخ‌ کرده، توصیه می‌ شود 55 درصد گوشت گوساله و 45 درصد گوشت گوسفندی را با هم ترکیب کنید. به عبارت دیگر از هر 100 گرم گوشت چرخ‌ کرده، 45 گرم گوشت قلوه گاه گوسفند و 55 گرم گوشت قلوه گاه گوساله را با هم مخلوط کنید. برای برخی افراد که بوی گوشت گوسفندی ناخوشایند است، استفاده از گوشت گوساله در تهیه چرخ‌ کرده توصیه می‌ شود. با این حال، نیاز است به این نکته توجه کنید که گوشت گوساله طبعی سرد دارد و در برخی موارد ممکن است سودای بدن را افزایش دهد.

آشنایی با خواص گوشت گوسفندی

گوشت گوسفند یا گوشت بره، یک نوع گوشت است که از گوسفند های اهلی به دست می‌ آید. معمولاً گوشت گوسفند های زیر یک سال سن، به عنوان گوشت بره شناخته می‌ شود، در حالی که گوشت گوسفند های بالغ به عنوان گوشت گوسفندی شناخته می‌ شود.

گوشت گوسفند دارای فواید بسیار زیادی است و به عنوان یکی از مواد غذایی پرمصرف در سبد غذایی خانواده‌ های ایرانی محسوب می‌ شود. این گوشت منبعی غنی از آهن، کلسیم، پروتئین و سلنیوم است که مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را فراهم می‌ کند. از جمله مزایای مهم گوشت گوسفند می‌ توان به جلوگیری از سرطان، کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از کم خونی، کاهش وزن و درمان افسردگی اشاره کرد.

سلنیوم موجود در گوشت گوسفند، که حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ های فراوانی است، می‌ تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. افزایش سیستم ایمنی بدن به مقابله بهتر با بیماری‌ ها و باکتری‌ ها کمک می‌ کند.

 

آشنایی با خواص گوشت گوسفندی

بهترین قسمت گوشت گوسفندی

بهترین قسمت گوشت گوسفندی که برای خورشت گوشت گوسفندی بسیار لذیذ است، شامل گوشت سرسینه، گوشت سردست و قسمت کتف می‌ شود. گوشت سرسینه مربوط به بخش جلویی قفسه سینه است و به تنهایی یا به همراه دنده و استخوان در خورشت استفاده می‌ شود. طعم بی‌ نظیری را به خورشت می‌ بخشد. گوشت سردست نیز شامل یک سوم گردن، دست و دنده‌ ها است و برای خورشت یک انتخاب عالی است. قسمت کتف گوسفند، که نیمه پایینی تنه گوسفند است، نیز قیمت مناسب‌ تری دارد و معمولاً در خورشت‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ماهیچه نیز به عنوان یکی از بهترین قسمت‌ های گوشت گوسفند شناخته می‌ شود. این قسمت به دلیل حاوی چربی در عضلات، بسیار لعاب دار و خوش طعم است. ماهیچه مناسب برای استفاده در خورشت‌ هایی مانند بامیه، کرفس، آلو و چلو ماهیچه است. اما باید توجه داشت که ماهیچه زمان طبخ بیشتری نیاز دارد.

همچنین برای استفاده در خورشت‌ ها، گوشت چرخ کرده نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. گوشت چرخ کرده مخلوطی از گوشت و چربی است و برای خورشت‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در واقع تفاوتی بین گوشت کبابی و گوشت خورشتی وجود ندارد و هر دو از قسمت‌ های مختلف بدن گوسفند استفاده می‌ شوند. البته برای کباب، گوشت درجه یک مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که گوشت خورشتی از گوشت درجه ۲ تهیه می‌ شود. اما همه قسمت‌ های گوشت گوسفند از نظر مواد مغذی و پروتئینی یکسان هستند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

در نتیجه

استفاده از گوشت چرخ کرده‌ های مناسب و متنوع برای تهیه انواع کباب‌ ها توصیه می‌ شود. اگرچه تهیه این گوشت چرخ کرده‌ ها در خانه ممکن است کمی دشوار باشد و برخی افراد ترجیح می‌ دهند گوشت چرخ کرده‌ های آماده از فروشگاه تهیه کنند، اما ما به شدت توصیه می‌ کنیم که به منظور حفظ سلامتی خود، گوشت چرخ کرده را در خانه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *