جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

طرز تهیه چلو گوشت خانگی

فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]چلوگوشت یکی از غذا های محبوب و مقوی ایرانی بوده که از گوشت گوسفندی و گوشت گوساله برا تهیه و طبخ آن استفاده می شود. هر غذا فوت کوزگری خود را دارد. با ما همراه باشید تا به طرز تهیه چلو گوشت خانگی بپردازیم.

چلو گوشت جزء غذا های اصیل ایرانی بوده که در نقاط مختلف ایران با کمی تغییرات طبخ و سرو می شود. می توانیم به چلو گوشت شاندیزی و غیره اشاره نماییم. در ادامه به صورت مفصل به بهترین روش تهیه چلو گوشت خانگی می پردازیم.

ترکیبات مورد نیاز برای تهیه چلو گوشت

چلو گوشت را می توان از قسمت های مختلف گوشت گوساله و گوشت گوسفندی تهیه نمایید. برای پخت چلو گوشت چهار نفره نیاز به ۵۰۰ گرم گوشت گوسفند یا گوساله ترجیحا گوشت گردن نیاز است. در جدول زیر می توانید ترکیبات مورد نیاز برای چلو گوشت خانگی را مشاهده نمایید.

طرز تهیه چلو گوشت خانگی

شما عزیران می‌توانید جهت استعلام قیمت گوشت گوساله، گوشت گوسفند و مرغ با شماره های زیر تماس حاصل نمائید:

02166802232 | 02166805163 | 09107349980 | 09107349980 | 09107349981 | 09107349983 | 02166799475

قدم اول تفت اولیه پیاز و گوشت

برای تهیه چلو گوشت خانگی ابتدا باید پیاز ها را به صورت ریز خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. زمانی که آب پیاز ها کمتر شد زردچوبه و چاشنی های دیگر را به همراه گوشت اضافه می شود. می‌ توانید از گوشت گردن گوسفندی، سردست گوسفندی، ماهیچه گوساله و غیره استفاده نمایید. اگر قصد دارید گوشت لذیذ تر و پرچرب تری داشته باشید، می توانید از دنبه گوسفندی نیز استفاده نمایید.

اضافه کردن سبزیجات و پخت گوشت

پس از تفت کامل با چاشنی و پیاز زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد به آن سیر، هویج و فلفل دلمه ای اضافه می نماییم و پس از کمی تفت رب گوجه فرنگی اضافه کرده که این مورد به صورت دلخواه انجام می شود. پس از تفت کامل آن ها به همراه روغن و ۵ الی ۶ لیوان آب جوش اضافه کرده و می توانید آن را در زودپز یا قابلمه آرام پز بپزید.

همچنین بیشتر بخوانید: مقایسه گوشت گاو و گوسفند

آماده سازی برنج

گوشت باید حدود دو الی سه ساعت به صورت کامل پخته شود. در صورتی که گوشت پس از سه ساعت به صورت کامل پخته نشود، حدود یک الی دو ساعت دیگر اجازه دهید به صورت کامل مغز پخت شود. می توانید به برنج را به روش های مختلفی با تکنیک های خود را آماده نمایید.  می ‌توان از روش‌ های دمی یا کته استفاده کرد. همچنین می توانید از ته دیگ های مدنظر خود مانند نان لواش یا سیب زمینی استفاده نمایید.

سرو چلو گوشت خانگی

برای غذا از زعفران دم شده استفاده نمایید. در نهایت پس از آماده سازی برنج در یک ظرف مناسبی چلو گوشت گوسفندی را قرار داده و سس باقی مانده را نیز به ظرف موردنظر انتقال دهید. در نتیجه می توانید به همراه برنج زعفرانی سرو نمایید. حتما در نظر داشته باشید سس گوشت به غلظت کافی برسد تا غذای لذیذی را تجربه نمایید.

جهت خرید گردن گوسفندی، ماهیچه گوساله، سردست گوسفندی و انواع قسمت های گوشت گوساله و گوشت گوسفندی به صورت بسته بندی یا به صورت عمده با تخفیفات ویژه با فروشگاه سالم پروتئین همراه باشید. با آموزش های آشپزی و دانشنامه آشپزی همراه ما باشید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه