جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

بهترین زمان پخت گوشت یخ زده

بهترین زمان پخت گوشت یخ زده
فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]یخ زدایی و پخت غذا اهمیت بسیار بالایی در سلامتی افراد دارد. ضروری است فرایند یخ زدایی به صورت اصولی انجام دهید تا گوشت با کیفیت داشته باشید. با ما همراه باشید تا به بهترین زمان پخت گوشت یخ زده بپردازیم.شما عزیزان می‌توانید جهت مشاهده قیمت گوشت گوسفندی و انواع گوشت قرمز و گوشت سفید به سایت سالم پروتئین مراجعه نمائید.

روش های یخ زدایی گوشت منجمد

برای یخ زدایی گوشت منجمد روش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش ها این است که گوشت را به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در یخچال قرار دهید که با توجه به میزان انجماد آن به صورت آرام یخ زدایی شود. در این حالت کیفیت گوشت نیز کاهش نمی یابد. در نظر داشته باشید به خاطر رطوبت گوشت آن را در داخل ظرف مناسبی قرار دهید.

به صورت متوسط برای یخ زدایی ۵۰۰ گرم گوشت چرخ کرده گوساله نیاز به یک روز زمان در یخچال دارید.

بهترین زمان پخت گوشت یخ زده

یخ زدایی با آب سرد

در صورتی که می خواهید با عجله و  گوشت را از انجماد خارج کنید و در بهترین زمان پخت گوشت یخ زده  از آن استفاده نمایید، می توانید از آب سرد نیز استفاده نمایید. این روش نیز جز بهترین گزینه ها برای ذوب کردن گوشت بوده و در ابتدا گوشت را از بسته بندی خارج کرده و در یک کیسه پلاستیک تمیز و بسته بندی شده قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان هوا را از داخل کیسه خارج کنید. با این کار می توانید از شناور شدن گوشت بر روی آب جلوگیری نمایید.

گوشت منجمد را داخل کاسه آب قرار داده و در سرد قرار دهید. سعی کنید هر نیم ساعت یک بار آب سرد داخل کاسه گوشت را عوض کرده و با این کار می توانید کمتر از سه ساعت گوشت را به صورت کامل یخ زدایی نمایید.

یخ زدایی با ماکروویو

استفاده از دستگاه مایکروویو نیز گزینه های مناسب جهت یخ زدایی گوشت محسوب می شود. می توانید گوشت را در داخل دستگاه پس از شستشو قرار داده و پس از طی چندین مرحله گرم کردن گوشت آن را یخ زدایی نمایید. در نظر داشته باشید سعی کنید مراحل یخ زدایی گوشت و در چند مرحله طی کرد تا باعث پخت قسمتی از گوشت در داخل ماکروویو نشود. در نتیجه قسمت های گوشت شما به صورت کامل و یکنواخت یخ زدایی شود.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش عمده محصولات پروتئینی مجموعه سالم پروتئین است. شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع گوشت گوساله، گوشت گوسفندی و گوشت مرغ را در بسته بندی های مختلف بهداشتی با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. در صورتی که قصد خرید سینه مرغ، ران مرغ، لاشه گوسفندی به صورت عمده، لاشه گوساله، ران گوسفندی، قلوه گاه، فیله گوسفندی و غیره را دارید، با قیمت های مقرون به صرفه از مجموعه سالم پروتئین تهیه نمایید.

روش های پخت گوشت منجمد

روش های پخت گوشت به سلیقه افراد و آشپز ها بستگی دارد اما می توانید به روش های مختلف گوشت منجمد را مانند گوشت گرم طبخ و نوش جان نمایید. امروزه روش های مختلفی برای پخت گوشت منجمد وجود دارد که می‌ توانید گوشت را چرخ کرده و چرخ کرده گوشت را استفاده نمایید. همچنین امکان برش گوشت به قطعات مساوی و پخت آن در آب وجود دارد. به وسیله مایکروویو و تجهیزات مشابه نیز می ‌توانید گوشت را در درجه پخت متناسب خود پخته و مصرف نمایید.

روش های پخت گوشت منجمد

موارد مهم جهت رفع انجماد گوشت

برای ذوب شدن گوشت هرگز از ماشین ظرفشویی، ظروف پلاستیکی غیر بهداشتی یا آب گرم استفاده نکنید. در صورت استفاده از این موارد باعث کاهش کیفیت گوشت شده و همچنین ممکن است باعث مسمومیت های غذایی شود. همچنین در نظر داشته باشید پس از خروج گوشت از فریزر به هیچ عنوان داغ نکرده و از آب های گرم یا جوش برای ذوب کردن آن استفاده نکنید.

مدت زمان پخت گوشت

مدت زمان پخت انواع گوشت به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال گوشت چرخ کرده زمان کمتری برای پختن نیاز دارد اما در مقابل گوشت هایی که به صورت خورشتی یا آبگوشتی آماده می شود، زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد. استفاده از انواع چاشنی، ادویه و روش پخت باعث طعم و کیفیت بهتر گوشت می شود. بسیاری از افراد در ابتدا گوشت را با پیاز و چاشنی های مختلف سرخ می کنند. سپس با اضافه کردن آب و روغن و حرارات ملایم آن را به مدت محدود می پزند.

ضرورت استفاده از روش های اصولی برای یخ زدایی گوشت چیست

در صورتی که از روش‌های دیگری برای ذوب گوشت استفاده کنید، ممکن است باکتری هایی بر روی گوشت ایجاد شود که حتی در زمان پخت آن نیز از بین نرود. در نتیجه به تدریج باعث تکثیر و فرایند انتقال آن به سایر مواد غذایی می شود. پس بهتر است به روش های اصولی گوشت یخ زده را برای پخت و پز آماده نمایید. در نتیجه حفظ سلامت و کیفیت گوشت اهمیت بسیار بالایی دارد.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد بهترین زمان پخت گوشت یخ زده بود. سعی کردیم به روش های مختلف یخ زدایی گوشت پرداخته و زمان مناسب برای پخت و پز آن را نیز مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم. در صورتی که قصد خرید انواع گوشی سفید مانند سینه مرغ، ران مرغ، ساق مرغ، گردن بال و بازوی مرغ را دارید، می توانید از سایت سالم پروتئین به صورت آنلاین و بسته بندی تهیه نمایید. همچنین امکان خرید انواع گوشت گوسفندی، گوشت گوساله به صورت عمده و خرده با بسته بندی همراه تخفیفات ویژه وجود دارد.

قیمت روز محصولات سالم پروتئین

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه