آموزش آشپزی, مقالات

طرز تهیه کباب لبنانی

طرز تهیه کباب لبنانی خوشمزه

کباب لبنانی یکی از غذاهای محبوب عربی است که در فرهنگ غذایی ما نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است. این کباب خوشمزه نه تنها در سفره‌های خانوادگی بلکه در رستوران‌ها و مهمانی‌ها هم طرفداران زیادی دارد. برای لذت آشپزی و تجربه آن در خانه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه کباب لبنانی آشنا شویم.

مواد لازم برای تهیه کباب لبنانی

مواد لازم برای تهیه کباب لبنانیاین کباب خوش طعم شباهت بسیاری به کباب کوبیده خودمان دارد و اصولا در تابه تهیه می‌شود. می‌توانید این غذای خوشمزه را با نان یا برنج سرو کنید. در ادامه دستور این کباب دل انگیز را با گوشت چرخ کرده تازه تهیه شده از سالم پروتئین آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ( ترکیب گوسفند و گوساله)۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط 2 عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
جعفری تازه ساطوری شده۵ قاشق غذاخوری
کرهبه مقدار لازم
 نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
سماقبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

رسپی و طرز تهیه کباب لبنانیاگر می‌خواهید یک کباب لبنانی مجلسی و خوشمزه داشته باشید ابتدا دو پیاز متوسط را ریز رنده کنید. آب اضافی آن را بگیرید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. حسابی مخلوط کرده و ورز دهید. سپس جعفری ساطوری شده را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کرده و به اندازه‌ای ورز دهید تا تمام مواد با هم یکدست شوند. حالا نوبت اضافه کردن نمک، فلفل سیاه، دارچین، سماق و آویشن است.

در این مرحله پس از مخلوط و یکدست شدن مواد با هم، روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید. زمان استراحت که بخ پایان رسید نوبت درست کردن کباب خوشمزه است.

در این مرحله از  طرز تهیه کباب لبنانی می‌توانید گوشت را با دست فرم دهید و در تابه از قبل گرم شده و کره ذوب شده قرار دهید. در عین حال می‌توانید از سیخ چوبی هم استفاده کنید. فقط دقت کنید که سیخ را از قبل در آب سرد قرار دهید تا روی تابه نسوزد. تمام کبا‌ب‌ها را در تابه بگذارید و درب آن را ببندید تا آب بیندازد و خوب پخته شود. در نهایت دو طرف کباب را با کره سرخ کنید.

سرو کباب لبنانی

پس از یاد گرفتن طرز تهیه کباب لبنانی که در بخش قبل توضیح دادیم، می‌خواهیم برای سرو آن نیز یک ایده جذاب داشته باشیم. می‌توانید برای دلچسب کردن وعده خود، از برنج کته‌ای استفاده کنید. حالا برای تکمیل سفره تان چند گوجه را حلقه حلقه برش بزنید و در کره با نمک و فلفل دو طرف آن را سرخ کنید. می‌توانید کنار کباب از سبزی و لیموی تازه هم استفاده کنید‌. دقت کنید که شما می‌توانید انواع دیگر این کباب را هم تهیه کنید. در کنار طرز تهیه کباب لبنانی با گوشت چرخ کرده، می‌توانید جوجه کباب لبنانی را تجربه کنید و یا از طرز تهیه کباب لبنانی با مرغ هم برا وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

سرو کباب لبنانیخرید گوشت برای تهیه کباب لبنانی

یکی از نکات مهم در طرز تهیه کباب لبنانی، استفاده از گوشت گوسفندی و گوشت گوساله ترکیبی با کیفیت برای تهیه گوشت چرخ کرده است‌. این ترکیب منجر به افزایش چربی گوشت و خوشمزه تر شدن غذا می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک کباب خوشمزه لبنانی داشته باشید برای خرید گوشت قرمز گوسفندی و گوشت گوساله با کارشناسان ما در سالم پروتئین در تماس باشید. از طریق شماره تماس‌های درج شده در وب سایت می‌توانید همه روزه جز ایام تعطیل در ساعات کاری برای خرید عمده گوشت قرمز یا خرید جزئی با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر

در این نوشته از سالم پروتئین، طرز تهیه کباب لبنانی را با ترکیب گوشت گوسفندی و گوشت قرمز گوساله تازه تهیه شده از سالم پروتئین بررسی کردیم. در این روش تهیه مواد اولیه تازه حرف اول را می‌زند. پس برای طبخ یک کباب لبنانی خوشمزه، گوشت با کیفیت و مقرون به صرفه را از سالم پروتیئن تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *