جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

طرز تهیه چلو گوشت

طرز تهیه چلو گوشت
فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]چلوگوشت همیشه یکی از غذا های لوکس و مجلسی بوده که هنگام پذیرایی از مهمانان ویژه پخته می شود. با ما همراه باشید تا به طرز تهیه چلو گوشت با طعم ویژه بپردازیم.

انواع گوشت در پخت چلوگوشت

برای پخت چلو گوشت لذیذ می توانید از انواع گوشت گوسفندی و گوشت گوساله استفاده نمایید. برای طعم بهتره گوشت ترجیحاً از گوشت گوسفندی استفاده نمایید. ممکن است گوشت گوسفندی برای برخی افراد به دلیل بوی به خصوص آن نامطلوب باشد. در مقالات سایت سالم پروتئین به روش های از بین بردن بوی گوشت گوسفندی اشاره کردیم. یکی از بهترین نقاط گوشت گوسفندی گردن و ماهیچه آن بوده که می توانید از گوشت سردست، ران و قسمت های دیگر گوشت گوسفندی نیز استفاده نمایید.

ترکیبات مورد نیاز برای پخت چلوگوشت

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گردن گوسفندی یا گوساله ۶۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
برنج ۴ پیمانه
سیر ۲ حبه
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ای ½ فلفل
رب گوجه فرنگی (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
برگ بو ۳ عدد
چوب دارچین ۲ تکه
زعفران دم کرده ½ فنجان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

تفت و آماده سازی اولیه

در مرحله اول پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید تا زمانی که رنگ پیازها کمی عوض شد گوشت را به همراه چاشنی های مختلف به آن اضافه نمایید تا گوشت کمی با پیاز سرخ شود. این مرحله برای طعم بهتر گوشت انجام می شود. به همراه چاشنی ها، سیر را پوست کنده و می توانید برای رنگ بهتر گوشت از زعفران و زردچوبه نیز استفاده نمایید.

پخت چلوگوشت

در ادامه به ترکیبات آب جوش اضافه کرده و حرارت قابلمه را تا حد قابل ملاحظه ای کم کنید. می توانید برای پخت بهتر حدود ۳ الی ۴ ساعت با همان درجه حرارت بپزید اگر آب گوشت کاهش یافت می توانید از آب جوش نیز اضافه نمایید. پس از پخت میزان نرمی گوشت نمک و تمام آن را بررسی کرده و اگر کم نمک بود یا نیاز به چاشنی های دیگری داشت می توانید اضافه نمایید.

در نظر داشته باشید گوشت یکی از موارد مورد توجه در پخت این غذا است. اگر از گوشت با کیفیتی استفاده نشود، غذا طعم و لذت آنچنانی نداشته و مناسب سرو برای مهمانان نخواهد بود. پس بهتر است در زمان خرید گوشت به موارد مانند کیفیت گوشت، تاریخ انقضا محصول توجه کرده و از برند های معتبر گوشت تازه تهیه نمایید.

طرز تهیه چلو گوشت

پخت برنج و سرو غذا

در اجاق دیگری می‌ توانید برنج خیس خورده خود را آبکشی کرده و دم نمایید. پس از طی مراحل دم شدن برنج می ‌توانید به همراه زعفران تزیین و سرو نمایید. برخی از افراد گوشت را به صورت جدا از برنج سرو می نمایند اما می توانید شما با توجه به سلیقه و تزیین خود به همراه برنج یا جدا برای مهمانان خود سرو نمایید.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد طرز تهیه چلو گوشت بود. سعی کردیم به بهترین روش پخت این غذا اشاره کنیم. یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت گوسفندی، گوشت گوساله و گوشت مرغ مجموعه سالم پروتئین است. برای ثبت سفارش و خرید می توانید به سایت و صفحه مربوط به محصولات پروتئینی مراجعه نمایید. جهت استعلام قیمت محصولات پروتئینی با کارشناسان متخصص مجموعه سالم پروتئین در ارتباط باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه