جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ

قرمه سبزی با گوشت مرغ
فهرست مطالب

قورمه سبزی یکی از غذا های لذیذ و سنتی ایرانی بوده که در مناطق مختلف ایران و چاشنی ها و دستورات غذایی مختلفی طبخ می شود. با ما همراه باشید تا به طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ بپردازیم.

مواد اولیه مورد نیاز

برای پخت قورمه سبزی نیاز به 300 گرم مرغ، سبزی خورشتی شامل تره، گشنیز، پیازچه و غیره دارید. لوبیا سبز به صورت اختیاری، 2 عدد پیاز به صورت خورد شده، دو حبه سیر، یک دوم قاشق غذا خوری زردچوبه، روغن مایع جهت سرخ کردن سبزی و پیاز و نمک و فلفل نیاز دارید.

قیمت گوشت گوساله ⇦

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ

در ابتدا سبزی خورشتی را شسته و خرد کنید. تمامی سبزی را در یک قابلمه، پیاز و سیر را در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. پس از تغییر رنگ و گرفتن آب سبزی، می توانید گوشت مرغ را به پیاز و سیر اضافه کرده و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. زردچوبه، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و حدود 2 پیمانه آب به مواد بیافزایید. ترجی ها آب داغ اضافه نمایید.

قابلمه را با درپوش بپوشانید و بگذارید مدتی بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و بگذارید غذا به آرامی بپزد تا گوشت و سبزی ‌ها کاملاً پخته شوند.

طرز تهیه پیتزا گوشت و مرغ

تکنیک ها و فوت کوزه گری پخت قورمه سبزی با گوشت مرغ

استفاده از گوشت تازه و گرم

یکی از موارد مهم در طعم بهتر غذا استفاده از گوشت باکیفیت است. می توانید برای نتیجه گیری بهتر از گوشت با کیفیت در پخت قورمه سبزی استفاده نمایید. جهت خرید ران مرغ، خرید سینه مرغ، بال و ماهیچه می توانید به سایت سالم پروتئین مراجعه کرده و در بسته بندی های ویژه خریداری نمایید.

استفاده از آب و روغن به میزان لازم اهمیت بالایی دارد. اگر آب و روغن به میزان لازم نباشد، در نتیجه قورمه سبزی لعاب و جا افتادگی خود را نداشته و ممکن است در طعم غذا نیز موثر باشد. برای نتجیه گیری بهتر حتما از سبزی و مواد اولیه تازه و باکیفیت خریداری نمایید.

قیمت گوشت گوسفند ⇦

ارزش غذایی قورمه سبزی با مرغ

گوشت مرغ منبع عالی پروتئین است که برای رشد و نمو عضلات بدن بسیار مهم است. پروتئین‌های موجود در گوشت مرغ شامل اسید های آمینه ضروری هستند که برای سلامتی بدن لازم ‌اند. مرغ کمترین مقدار چربی و کالری را در مقایسه با گوشت‌های دیگر داراست. این ویژگی آن را به یک منبع مناسب برای کاهش وزن و کنترل چربی در بدن تبدیل می‌کند.
قورمه سبزی حاوی ویتامین‌های مختلفی مانند ویتامین ب6، ب12، نیاسین، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. همچنین، معدنی‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، فسفر و آهن نیز در آن وجود دارد.
گوشت مرغ قیمت مناسبی داشته و به عنوان جانشین مناسب گوشت قرمز در پخت قورمه سبزی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سینه مرغ و خرید ران مرغ باسایت سالم پروتئین همراه باشید.

همچنین بیشتر بخوانید :  طرز تهیه چلو گوشت ⇦

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه