جستجو
Close this search box.

بهترین روش پخت گوشت دیرپز

روش‌ها و ترفندهای پخش گوشت دیر پز
فهرست مطالب

دانستن راز آب شدن گوشت در دهان برای بسیاری از آشپز‌ها و خانم‌های خانه‌دار می‌تواند در کیفیت غذا و زمان پخت غذایشان تاثیر گذار باشد. چراکه مشکل سخت و دیرپز بودن گوشت‌ها در هنگام آشپزی به چالشی بزرگ تبدیل می‌شوند. اولین راه‌کاری که به ذهن همه افراد می‌رسد افزایش زمان پخت گوشت است، اما این روش همشه جواب نمی‌دهد و گاهی شما نیازدارید در زمان کمتر گوشتی نرم و لذیذ را آماده کنید. دانستن روش‌ها و ترفند‌های کارآمد برای نرم‌ شدن گوشت دیرپز می‌تواند شما را برای همیشه از چالش رها کند، پس اگر شما هم به عنوان یک آشپز با مشکل دیرپز بودن گوشت مواجه‌اید با ما در این مقاله همراه باشید تا راه‌کارهایی مناسب برای حل این مشکل را بیاموزید.

دلایل اصلی دیرپز بودن گوشت چیست؟

سوال بسیاری از کاربران علت دیرپز بودن گوشت است، در شروع این مقاله به اصلی ترین دلایل آن اشاره کرده‌ و در ادامه به روش‌های پخت گوشت دیرپز می‌پردازیم.

  • سن دام: یکی از دلایل دیرپز بودن گوشت‌ سن بالای است، سن  دام به دلیل عضلانی شدن و افزایش فیبر‌های عضلانی منجر به سخت و دیرپز بودن گوشت می‌شود.
  • جنسیت دام:  نقش مهمی در کیفیت گوشت و زمان پخت آن دارد؛ دام‌هایی ماده گوسفند و گوساله به دلیل زایمان‌های متعدد و شیردهی و نگهداری مدت بیشتر نسبت به دام‌های نر در دامداری گوشت دیرپز و سخت تری نسبت به دام نر دارند.
  • نژاد دام: به دلیل افزایش توده‌های عضلانی در برخی از نژادهای دامی و موارد مربوط به مسائل ژنتیکی برخی از دام‌ها نسبتاً گوشت دیرپزتری دارند.
  • گوسفند میش: گوسفند میش به گوسفندی گفته می‌شود که ماده و زایمان کرده باشد. گوسفندان میش به دلایلی که در جنسیت دام هم به آن‌ها اشاره کردیم گوشت‌ دیرپزی دارند؛ گوسفند ماده‌ای که زایمان نکرده را بره می‌گویند که گوشت نرم‌تر و زودپزتری داری دارد.

بهترین ترفند پخت گوشت دیرپز

برای پخت گوشت دیرپز ترفندهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها در صورت نیاز استفاده کنید و به این شکل سرعت پخت‌وپز خود را افزایش دهید؛ در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر گوشت منجمد را می‌خواهید برای طبخ غذا استفاده کنید، مدت زمانی که آن گوشت در فریزر بوده و مواردی که در ابتدای مقاله توضیح دادیم می‌تواند در زمان پخت گوشت تاثیر گذار باشد. بهترین روش برای استفاده از گوشت برای طبخ غذا پایین آوردن دمای گوشت در دمای یخچال و استراحت دادن به گوشت با مرینت و مزه دار کردن است. بهتر است از شب قبل گوشت را از فریزر خارج کرده و در دمای یخچال قرار دهید تا به اندازه کافی استراحت کند

استفاده از زودپز؛ روشی قدیمی اما کارآمد

زودپزهای قدیمی که برای پخت غذا مورداستفاده قرار می‌گرفتند از شرایط خطرناکی برخوردار بودند که به این دلیل بسیاری از بانوان و یا آشپزها از به‌کاربردن آنها در پخت‌وپز فراری بودند؛ اما با روی کار آمدن زودپزهای برقی تمام‌اتوماتیک دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی برای آشپزی نیست و به‌راحتی می‌توانید توسط این زودپزها به پخت انواع گوشت دیرپز یا سایر غذاها بپردازید.

به‌عبارت‌دیگر زودپزهای برقی جدید هیچ‌گونه خطری برای شما به همراه ندارد و کاملاً ایمن و مناسب هستند. علاوه‌برآن قدرت پخت‌وپز این نوع زودپزها نیز بسیار عالی است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید انواع گوشت را توسط آن بپزید.

بهترین روش پخت گوشت دیرپز

 

پخت گوشت دیرپز در فر

دررابطه‌با بهترین روش پخت گوشت دیرپز باید به استفاده از فر نیز اشاره کنیم؛ در حال حاضر اکثر بانوان در منزل خود از فر برای تهیه انواع غذا استفاده می‌کنند و این دستگاه را در اختیار دارند.

ازآنجایی‌که حرارت‌دهی به محصولات غذایی در فر با شیوه متفاوتی نسبت به اجاق‌گاز انجام می‌شود، سرعت پخت انواع غذاها داخل فر بسیار بالاتر از اجاق‌گاز است؛ بنابراین در صورت تمایل می‌توانید از ترفند پخت گوشت دیرپز در فر استفاده کنید.

چنانچه به انجام این کار بپردازید گوشت دیرپز در مدت‌زمان بسیار کوتاهی آماده مصرف می‌شود و با طعم خوب به شما ارائه داده می‌شود.

نکته: درصورتی‌که برای پخت گوشت دیرپز از فر استفاده می‌کنید بهتر است که گوشت را داخل شیشه دربسته قرار دهید و یا روی آن فویل آلومینیومی بکشید تا سرعت پخت آن افزایش یابد.

بهترین روش پخت گوشت دیرپز

به‌کاربردن کیوی مؤثر در پخت سریع گوشت دیرپز

از دیگر راهکارهایی که می‌توان برای پخت سریع گوشت دیرپز استفاده کرد به‌کاربردن کیوی است. در واقع کیوی موجب نرم و لطیف شدن گوشت می‌شود و حالت تردی در آن به وجود می‌آورد؛ به همین دلیل اگر پس از خرید گوشت متوجه دیرپز بودن آن شده‌اید با استفاده از کیوی می‌توانید در پخت بهتر آن تأثیرگذار باشید.

بدین منظور باید پوست کیوی را بگیرید و آن را داخل مخلوط‌کن پوره کنید؛ سپس گوشت را به پوره کیوی به میزان مناسب آغشته کنید و آن را به مدت یک روز کامل در یخچال قرار دهید.

در نهایت گوشت را برای مصرف بشویید و آن را برای پخت غذای موردنظر استفاده کنید.

انجام این کار نه‌تنها موجب پخت سریع گوشت می‌شود؛ بلکه در طعم و میزان لذیذ بودن گوشت نیز تأثیرگذار خواهد بود.

کاربرد کیوی در پخت سریع گوشت دیرپز

پخت سریع گوشت دیرپز با کوبیدن آن

کوبیدن گوشت پیش از پخت آن را نیز می‌توان بهترین روش پخت گوشت دیرپز در نظر گرفت؛ زیرا زمانی که گوشت را با استفاده از بیفتک کوب می‌کوبید، بافت آن نازک‌تر می‌شود و ظرافت بیشتری پیدا می‌کند؛ به همین دلیل با کوبیدن گوشت توسط بیفتک کوب می‌توانید در پخت سریع‌تر آن مؤثر واقع شوید.

نکته: بیفتک کوب به ابزاری ساده گفته می‌شود که برآمدگی‌های الماس گونه و برجستگی‌هایی دارد که توسط آن می‌توان گوشت را کوبید و موجب نرم‌شدن آن گردید.

چرخ‌کردن گوشت دیرپز  با چرخ‌گوشت

اگر خرید گوشت انجام داده‌اید و پس از آن دریافته‌اید که گوشت دیرپز است به شما پیشنهاد می‌کنیم که این گوشت را با استفاده از چرخ‌گوشت کاملاً چرخ کنید و به‌عنوان گوشت چرخ‌کرده برای پخت غذا از آن استفاده نمایید.

در چنین شرایطی نه‌تنها موجب پخت سریع گوشت دیرپز می‌شوید؛ بلکه از خرید گوشت چرخ‌کرده نیز بی‌نیاز می‌گردید و به بهترین شکل می‌توانید از گوشت دیرپز تهیه شده برای پخت غذا استفاده کنید.

از سرکه و سس سویا برای پخت سریع گوشت دیرپز استفاده کنید

دررابطه‌با بهترین روش پخت گوشت دیرپز به‌کاربردن سرکه یا سویا سس را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ سرکه و سویا سس از خاصیت اسیدی برخوردار هستند که می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی بافت گوشت را نرم کنند و سرعت پخت آن مؤثر واقع شوند.

علاوه‌برآن به‌کاربردن سویا سس در طعم گوشت نیز بسیار مؤثر واقع می‌شود و طعم بهتری در آن ایجاد می‌کند؛ به این منظور می‌توانید گوشت را چندین ساعت یا یک شبانه‌روز در داخل سرکه یا سس سویا قرار دهید و سپس برای پخت از آن استفاده کنید.

درصورتی‌که از سرکه به این منظور استفاده می‌کنید باید پیش از پخت گوشت آن را به‌خوبی بشویید؛ اما چنانچه سویا سس را در این زمینه به کار می‌برید نیازی به شست‌وشوی گوشت نیست و می‌توانید به همان صورت گوشت را بپزید.

بهترین روش پخت گوشت دیرپز

کوچک‌کردن قطعات گوشت خورشتی| راهکار پخت گوشت دیرپز

چنانچه می‌خواهید از گوشت قرمز برای تهیه انواع خورشت استفاده کنید، درصورتی‌که گوشت شما دیرپز است بهتر است که آن را در قطعات کوچک‌تری خورد کنید و تا جایی که ممکن است که سایز و اندازه گوشت خورشتی را کاهش دهید.

در واقع اندازه قطعات گوشت باید به میزانی باشد که پس از پخت آب نشود و جلوه نازیبایی پیدا نکند و از سوی دیگر سرعت پخت گوشت نیز افزایش یابد.

بهترین روش پخت گوشت دیرپز

افزایش مدت‌زمان پخت گوشت در مواقع مناسب

چنانچه برای پخت غذای موردنظر خود عجله ندارید و از زمان کافی برای پخت غذا برخوردار هستید، از این امکان برخوردارید که مدت‌زمان پخت گوشت را افزایش دهید و اجازه دهید که گوشت به مدت‌زمان موردنیاز در حالت پخت باقی بماند تا کاملاً پخته شود.

در این شرایط غذای شما کاملاً خوش‌طعم و غلیظ می‌شود و گوشت دیرپز به‌خوبی پخته می‌شود.

خرید بهترین گوشت قرمز و گوشت مرغ

بهترین روش پخت گوشت دیرپز را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه می‌خواهید که از خرید گوشت دیرپز جلوگیری کنید و بهترین انواع گوشت قرمز یا مرغ را انجام دهید به شما هم‌وطنان عزیز پیشنهاد می‌کنیم که خرید گوشت را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و به برند گوشت بسته‌بندی‌شده دقت داشته باشید.

در این شرایط گوشت تازه و باکیفیت در اختیار شما قرار داده می‌شود که سرعت پخت آن نیز مناسب خواهد بود.

فروشگاه “سالم پروتئین آریا” از جمله فروشگاه‌های آنلاین است که می‌توانید خرید گوشت در انواع مختلف را از آن انجام دهید و از کیفیت بالای گوشت عرضه شده توسط این فروشگاه بهره‌مند شوید.

این مجموعه انواع گوشت را با قیمت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد و امکان ثبت سفارش از هر شهر یا استانی را در این مجموعه دارید؛ همچنین باید اشاره کنیم که در این شرایط گوشت با ضمانت کیفیت به دست شما عزیزان می‌رسد.

برای کسب هر گونه اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق تلفن‌های تماس با ما در ارتباط باشید.

 

02166802232 | 02166805163 | 09107349982 | 09107349980 | 09107349981 | 09107349983 | 02166799475

اگر محتوای این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده در بخش نظرات، نظر خود را برای ما بنویسید؛ و تجربه خودتان را از تهیه این غذای خوشمزه با بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای مطالعه مقالات بیشتر از مجله آشپزی سالم پروتئین مطالب زیر را مطالعه کنید:

بهترین زمان پخت گوشت یخ زده | نحوه تشخیص گوشت تازه |  گوشت گوسفند بهتر است یا گوساله؟

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه