جستجو
Close this search box.

طرز تهیه کباب با گوشت راسته گوسفندی

فهرست مطالب

گوشت راسته گوسفندی به عنوان گوشتی از اجزای گوسفند که پر طرفدار و خوشمزه است شناخته می‌شود. عمده مصرف گوشت راسته گوسفندی برای طبخ استیک و کباب می‌باشد. گوشت راسته گوسفندی بسیار خوش طعم و لذیذ است. گوشت راسته گوسفندی شامل تمام اطراف ستون فقرات گوسفند است. دلیل خوش طعم شدن غذا با گوشت راسته گوسفندی این است که این قسمت دارای بافت نرم است. همچنین قسمت راسته چربی کمتری نسبت به قسمت های دیگر دارد. همین موضوع باعث شده تا برای پخت استیک یا کباب از گوشت راسته استفاده شود.

در کنار ویژگی ها و طعم بسیار خوب گوشت راسته گوسفندی، قیمت آن نیز بیشتر از قسمت های دیگر است. گوشت راسته گوسفندی میانگین در هر گوسفند بین 3.5 تا 4 کیلوگرم است.

از نظر میزان چربی گوشت گوسفندی میزان چربی و استخوان بیشتری نسبت به گوشت گاو دارد. همچنین گوشت گوسفند به دلیل طبع گرمی که دارد، خاصیت بیشتری برای بدن خواهد داشت. در نتیجه حتما از راسته گوسفندی برای طبخ غذاهای خود استفاده کنید. با وجود قیمت بالایی که دارد، خواص زیادی برای بدن تان نیز خواهد داشت.

غذا با گوشت راسته گوسفندی

استفاده از راسته گوسفندی یا گوساله برای کباب؟

قسمت ستون فقرات در بدن گوسفند و گوساله یکسان است. بنابراین گوشت راسته گوسفندی در بدن گوساله نیز وجود دارد. با این وجود از راسته گوسفند برای کباب استفاده کنیم یا راسته گوساله؟

بسیاری از افراد به دلیل این که چربی در غذا را دوست ندارند، از راسته گوسفندی برای پخت کباب استفاده نمی کنند. اما باید بدانید که گوشت گوسفند از لحاظ طبع گرم، مواد مغذی که دارد و ارزش غذایی در درجه بهتری قرار دارد. در نتیجه بهتر است بجای گوشت گوساله مصرف گوشت گوسفند خود را افزایش دهید تا علاوه بر طعم بسیار خوب آن، مواد مغذی بدنتان نیز تامین می شود.
دامداران ایرانی گوسفندهای خود را به چراگاه های علوفه تازه می برند تا پس از ذبح این حیوان گوشت حلال، طعم خوبی داشته باشد. در حالی که کشور های دیگر از حبوبات برای تغذیه حیوانات خود استفاده می کنند. گوشت گوسفند لطیف تر از سایر گوشت حیوان ها بوده و زمان کمتری برای پخته شدن نیاز دارد. در ادامه شما را با طرز تهیه گوشت کبابی راسته آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه گوشت کبابی راسته

گوشت کبابی راسته که به آن کباب برگ می گویند، یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شما می رود. همانطور که در بالا نیز گفتیم پخت غذا با گوشت راسته گوسفندی فواید زیادی برای بدن دارد و از طعم بسیار خوبی نیز برخوردار است.

طرز تهیه کباب با گوشت راسته گوسفندی
برای خرید قطعات گوشت گوسفندی روی لینک زیر کلیک نمائید

مواد لازم برای گوشت کبابی راسته

  • گوشت راسته گوسفندی : میزان 750 گرم
  • سیر :میزان 1/4  یک عدد
  • آرد ذرت : میزان 2 قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه :  به میزان لازم
  • شکر :2 قاشق مرباخوری
  • زنجبیل:یک قاشق مرباخوری
  • سس سویا :یک قاشق سوپخوری
  • فلفل سبز دلمه ای :یک عدد
  • آب لیموترش :یک قاشق سوپخوری

طرز پخت کباب با گوشت راسته گوسفندی

در ابتدای پخت غذا با گوشت راسته گوسفندی، گوشت را به قطعات کوچک خورد کنید. در مرحله بعدی سس سویا، شکر، سیر، زنجبیل، آبلیمو و فلفل را با یکدیگر مخلوط  و با گوشت های خرد شده ترکیب کنید. گوشت مزه دار شده را طی یک ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کند.

پس از یک ساعت آرد ذرت و نمک را به گوشت اضافه کنید و آنها را به سیخ بکشید. در مرحله بعدی فلفل دلمه ای را به صورت مربعی خرد کرده و میان تکه های گوشت به سیخ کشیده قرار دهید. سپس سیخ را روی آتش زغال یا کباب پز، کباب کنید. از این دستور پخت می توانید برای 6 نفر استفاده کنید. میزان زمانی که طول میکشد تا کباب راسته گوسفندی شما آماده شود، 40 دقیقه می باشد.

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه