جستجو
Close this search box.

گوشت سردست گوساله بهتر است یا ران

ران گوساله بهتر است یا سردست گوساله
فهرست مطالب

سوال رایج و پر تکراری که در هنگام خرید گوشت گوساله وجود دار انتخاب بین ران گوساله و سردست گوساله است، کدام بهتر است؟ در پاسخ باید بگوییم، برای طبخ چه غذایی؟ در ادامه این مقاله از سایت سالم پروتئین به این موضوع پرداخته‌ایم و به طور کامل توضیح داده‌ایم که کدام قسمت از گوشت گوساله را برای چه نوع غذایی تهیه کنید.

گوشت سردست و ران گوساله از جمله قسمت هایی هستند که بیشتر برای مصارف خورشتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی و مقایسه گوشت سردست گوساله و ران گوساله با ما همراه باشید.

گوشت سردست گوساله

گوشت سردست گوساله یکی از اقسام گوشت بوده که از قسمت دست گوساله تا بخش میانی یعنی دنده‌ها ادامه دارد و پس از بی خس کردن این قسمت گوشت‌های زیر بدست می‌آید که به همراه کاربردشان آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

گوشت سر دست گوساله

  • ماهیچه گوساله: برای تهیه انواع پلو، باقالی پلو، خورشت و … استفاده می‌شود.
  • گل ماهیچه: بخش لذیذ و خوشمزه سردست که بافت بسیار نرم و لذیذی دارد و در تهیه خورشت و انواع کباب نیز استفاده می‌شود.
  • گل دست گوساله: این بخش به طور کامل و یکپارچه از گوشت یک تیکه بدون استخوان تشکیل شده است که برای تهیه انواع خورشت بسیار مناسب است.
  • قلم وسط سردست: همانطور که از نامش پیداست، پس از بی‌خس کردن گوشت سردست (جدا کردن از استخوان) قلم میانی(استخوان دست) به طور کامل از گوشت می‌شود و به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

اگر قصد خرید گوشت سردست گوساله را دارید می‌توانید به صورت مستقیم از شرکت تولید و بسته بندی سالم پروتئین که انواع گوشت‌های مرغوب را به صورت عمده (کیلویی و تناژ) و بسته بندی بشقابی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌کند تهیه کنید. خرید آسان با ثبت سفارش تلفنی و  وب سایت سالم پروتئین.

 

سردست گوساله بسته بندیبرای خرید سردست گوساله بسته بندی کلیک کنید.                                       خرید سردست گوساله

ویژگی های گوشت سردست؛ بافت نرم، چربی و استخوان کم

سردست دارای طعم خوب و منحصر به فردی است که آن را مناسب برای تهیه غذا های مختلف می‌کند. به دلیل کمترین حضور استخوان در این قسمت گوشت این بخش مناسب برای خورشت است؛ همچنین گوشت سردست مناسب برای کباب، برگر و غذا های دیگر نیز می‌باشد. به دلیل کمترین مقدار چربی، گوشت سردست باعث ایجاد غذا هایی با کیفیت بالا و طعم خوب می‌شود. در بخش گوشت سردست ضخامت بافت گوشت به دلیل محل قرار گیری در بدن گوساله زمان کمتری برای پخت نیاز دارد، البته به ماده بودن دام نیز بستگی دارد.

گوساله ماده‌ای که تعداد دفعات زایمانش بیشتر باشد، گوشتش دیرپزتر است؛ گوساله ماده با زایمان کمتر گوشتش نسبتاً زودپزتر از گوساله‌ای که زایمان بیشتری‌ داشته است (این نوع دام را جونه یا جوانه) نیز می‌گویند، گوساله نر و جوان گوشتش به مراتب زودپزتر است.

"گوشت

گوشت ران گوساله

گوشت ران گوساله همانند گوشت سردست، یک منبع غذایی با ارزش غذایی بالا است. این قسمت از گوساله که به عنوان گوشت ران شناخته می ‌شود دارای مواد مغذی متنوعی است که برای سلامتی و تغذیه بهینه بدن مفید هستند. به صورت کلی به دلیل این که عضلات ران وزن بیشتری را تحمل می کنند از بافت سفت تری برخوردار است.

اگر قصد خرید ران گوساله بدون استخوان یا با استخوان را به صورت عمده یا خرده(با بسته بندی بشقابی) را دارید، می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمائید

ران گوساله ممتاز بسته بندی

برای اطلاع از قیمت و خرید ران گوساله روی لینک مقابل کلیک کنید .                   خرید ران گوساله ⇦

ارزش غذایی بالای گوشت ران گوساله

گوشت ران گوساله دارای مقدار قابل توجهی پروتئین است که به تامین نیاز بدن برای رشد، تقویت عضلات، و تولید انزیم ‌ها و هورمون ‌های مختلف کمک می ‌کند. این نوع گوشت دارای ویتامین‌های گروه B مانند ویتامین B12 ویتامین B6 و نیاسین است که در حفظ سلامتی پوست، ایجاد انرژی، و عملکرد نظام عصبی مهم هستند.

ران گوساله حاوی مواد معدنی اساسی مانند آهن، روی و سلنیوم است که در تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست و متابولیسم موثر هستند. گوشت ران گوساله به مقدار معتدلی دارای چربی است که می ‌تواند در رعایت تعادل مناسب مصرف چربی‌ ها کمک کند. در نتیجه استفاده از گوشت ران گوساله در تنوع غذایی می ‌تواند به تامین نیاز های پروتئینی و مواد مغذی بدن کمک کند.

گوشت سردست یا ران کدام را بخریم؟

همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، اگر برای تهیه انواع خورشت می‌خواهید گوشت گوساله بخرید هر دو گوشت مناسب هستند و طعم هر دو نیز لذیذ است،با درنظر گرفتن نوع استفاده در غذایتان به انتخاب خود می‌توانید هر دو بخش را با استخوان یا بدون استخوان تهیه کنید؛ که در مجموعه سالم پروتئین هم به صورت بشقابی بسته بندی شده و هم به صورت فله(عمده) به فروش می‌رسد.

گوشت سردست دارای طعم متفاوتی نسبت به قسمت ‌های دیگر است. ولی ممکن است ران گوساله مقوی تر و سفت تر از سردست گوساله باشد. برای نتیجه گیری بهتر باید به صورت آرام بپزید تا طعم بهتری را در هنگام سرو داشته باشید.

همچنین بیشتر بخوانید: غذا با گوشت گوسفندی ⇦ 

برای مشاهده لیست محصولات گوساله و خرید گوشت گوساله کلیک کنید.

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه