مقالات

طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی

فسنجان به عنوان یکی از غذا های سنتی ایرانی شناخته می شود. یکی از موارد مهم در پخت فسنجان نوع گوشت استفاده شده است که معمولا با گوشت چرخ کرده به حالت قلقلی، گوشت مرغ و گوشت پخته شده به حالت خورشتی سرو می شود. با ما همراه باشید تا به طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی و تکنیک های پخت این غذا بپردازیم.

طرز تهیه فسنجان با گوشت

جهت پخت فسنجان می توانید برای 4 نفر نیاز به 500 گرم گوشت چرخ شده گوساله یا گوسفندی دارید. در کنار گوشت نیاز به دویست گرم گردو، دو عدد پیاز،  5 قاشق رب انار، روغن مایع برای سرخ کردن گوشت، نمک، فلفل و شکر در صورت تمایل به میزان لازم نیاز خواهید داشت. برای پخت فسنجان ابتدا نیاز به آماده سازی گوشت دارید، گوشت را به همراه پیاز، نمک و فلفل به شکل کروی  شکل دهید. در ادامه گوشت ها را در ماهیتابه سرخ کنید.

ماهیتابه دیگری گردو له شده یا چرخ شده را با پیاز خرد شده تفت داده و در ادامه رب انار و چاشنی های دلخواه را به غذا اضافه نمایید. در ادامه می توانید گوشت قلقلی ها را به ترکیب گردو، پیاز اضافه کرده و با اضافه کردن دو الی سه لیوان آب بگذارید چند ساعت در دمای ملایم بپزد. پس از دو الی سه ساعت نمک و طعم غذا را تست کرده و آماده سرو خواهد بود.

طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلیتکنیک های پخت فسنجان

برای این که غذا به اصطلاح روغن بیندازد، می توانید در سه مرحله شوک دهید. برای شوک می توانید از تکه های کوچک یخ در هنگام پخت غذا استفاده نمایید. در این صورت غذا روغن پس داده و برای پذریرایی از مهمانان خود می توانید استفاده نمایید. فسنجان به عنوان خورشت در کنار برنج دم شده زعفرانی سرو شده و می توانید به همراه سالاد یا سبزی سرو نمایید.

اهمیت گوشت و مواد اولیه در کیفیت و طعم فسنجان

کیفیت گوشت به عوامل متعددی بستگی دارد و تاثیراتی از جمله نوع دام، محیط نگهداری، و روش ذبح و بسته بندی مورد توجه قرار می گیرد. نوع دام مستقیماً بر کیفیت گوشت تاثیر دارد. برخی از دام ‌ها مثل گوسفند و گاو به طور معمول گوشت با کیفیتی تولید می ‌کنند. هر نوع دام از خصوصیات مخصوص به خود در ارتباط با طعم، بافت، و چربی دارد.

روش ذبح حیوان نیز می ‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت گوشت داشته باشد. روش ذبحی یا صورت انسانی انجام شده و یا با استفاده از تجهیزات مناسب انجام می گیرد. ممکن است به کاهش استرس حیوانات و بهبود کیفیت گوشت کمک کند. در نظر داشته باشید گوشت ذبح شده باید در محیط سرد و بهداشتی برای بسته بندی به واحد های مربوطه ارسال شود. در صورت رعایت موارد ذکر شده گوشت با کیفیت مطابق با سلیقه مشتری ارسال می شود.

جمع بندی

در این بحث به طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی پرداختیم. سعی کنید هنگام خرید به نوع گوشت توجه داشته و گوشتی با کیفیت برای وعده غذایی خود خریداری نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزش غذایی فسنجان و خرید گوشت قلوه گاه گوساله، گوشت چرخ کرده گوسفندی، گوشت گردن گوسفندی و محصولات دیگر به سایت سالم پروتئین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *