جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

فواید گوشت مرغ

فواید گوشت مرغ
فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]این روزها قیمت گوشت مرغ به بیشترین سرچ روزانه در اینترنت تبدیل شده، گوشت مرغ در کل دنیا از پرمصرف ترین گوشت ها بوده و محبوبیت بالایی در بین گوشت ها مصرفی مردم دنیا دارد. در این مقاله می‌خواهیم به فواید گوشت مرغ بپردازیم و ارزش های غذایی این گوشت پر طرف دار را بررسی کنیم.

ویتامین ها و ارزش غذایی گوشت مرغ

ارزش غذایی گوشت مرغ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه در دورهمی ها و مهمانی ها از گوشت مرغ استفاده می شود. همچنین با توجه به قیمت های مقرون به صرفه گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز، از محبوبیت بالایی برخوردار است. ارزش غذایی گوشت مرغ نیز مورد توجه بود و هر وعده غذایی که به طور معمول ۱۰۰ گرم مرغ مصرف می شود. این صد گرم دارای ۶۵ گرم آب، ۲۱۵ کیلو کالری انرژی، ۱۸ گرم پروتئین، ۱۵ گرم چربی، ۷۵ میلی گرم کلسترول و به مقدار کافی آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و زینک سدیم دارد.

در زمان مصرف نباید از ویتامین های موجود در گوشت مرغ غافل شویم که به طور متوسط دارای ویتامین سی، نیاسین، ویتامین b،۶ ویتامین b۱۲، ویتامین آ، ویتامین c ویتامین دی و ویتامین کا است. در ادامه به فواید گوشت مرغ می پردازیم.

سلامتی قلب و عروق با مصرف گوشت مرغ

دو قسمت اصلی ران و سینه مرغ در زمان پخت و پز مورد توجه قرار می گیرد. سینه مرغ با توجه به ویتامین های آن از وجود بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند. این غذا دارای اسید آمینه است که در نتیجه با تقویت قلب و مقابله با انسداد رگ های قلبی از وجود این بیماری جلوگیری می کند.

جهت خرید مرغ منجمد کلیک کنید

درمان درد و استحکام استخوان ها

سلامتی قلب و عروق با مصرف گوشت مرغ

با توجه به اینکه در هر کیلوگرم مرغ بیش از ۱۵۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد، پس یکی از راه های افزایش استحکام دندان ها و استخوان ها محسوب می شود. بسیاری از افرادی که در دوران میانسالی دچار پوکی استخوان یا بیماری های مشابه می شوند، ممکن است کلسیم بدن آن ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

با مصرف متعادل گوشت مرغ می توان تا حد قابل ملاحظه‌ای با توجه به پروتئین آن با کاهش تراکم استخوان مبارزه نمایید. در نظر داشته باشید از دیگر فواید گوشت مرغ می توانیم به مفاصل استخوان ها نیز اشاره نماییم که امروزه وجود آرتروز باعث درد های شدید استخوانی می شود.
تقویت سیستم ایمنی و مقابله با سرماخوردی

بسیاری از افرادی که دچار سرماخوردگی می شوند، از تخم مرغ استفاده می کنند. هضم سوپ و انواع آش بسیار آسان بوده و به آسانی جذب بدن می شود. می توانید از آب مرغ جهت درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده نمایید. هرچه سیستم ایمنی بدن افزایش یابد، بدن سریع تر سرماخوردگی را از بین می برد.

در صورتی که قصد خرید گوشت مرغ با قیمت های مقرون به صرفه را دارید، می توانید از مجموعه سالم پروتئین تهیه نمایید. این مجموعه محصولات خود را به صورت عمده و خرده به صورت بسته بندی شده برای مشتریان ارسال می نماید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت سالم پروتئین یا بخش فروش و بازاریابی مجموعه در ارتباط باشید.

رشد سریع کودکان با مصرف گوشت مرغ

کودکانی که در سنین رشد هستند نیاز بیشتری به مصرف پروتئین و محصولاتی دارند که دارای آهن است. آهن باعث رشد گلبول های قرمز در بدن کودکان شده و در نتیجه جذب پروتئین و محصولات معدنی در بدن را افزایش می دهد. پس از اتمام شش ماهگی کودکان به صورت متعادل مصرف مرغ را در برنامه غذایی آن ها قرار دهید. مصرف آب مرغ و گوشت مرغ به تدریج باعث افزایش رشد و سلامتی کودکان می شود.

رشد سریع کودکان با مصرف گوشت مرغ

تقویت بینایی با مصرف متعادل گوشت مرغ

یکی دیگر از فواید گوشت مرغ، تقویت بینایی بوده و با توجه به ترکیبات معدنی و آلی گوشت مرغ تا حد قابل ملاحظه‌ای سیستم بینایی انسان را افزایش می دهد. این محصول پروتئینی دارای ویتامین آ بوده که وجود بتاکاروتن و لیکوپن برای سلامتی بینایی افراد موثر است.

بدنسازی و غصله سازی با سینه مرغ

بسیاری از بدنسازان از گوشت مرغ برای تناسب اندام عضله سازی و حجم گیری استفاده می کند. توجه به مقدار پروتئین و محصولات معدنی گوشت مرغ اهمیت بسیار بالایی دارد. معمولاً گوشت مرغ از سینه، ران، کتف، بال و پای مرغ تشکیل می شود. هر کدام به مقداری دارای چربی و پروتئین است. سینه مرغ دارای ۳۱ گرم پروتئین بوده که برای عضله سازی و بدنسازی مناسب خواهد بود. همچنین بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری را دارند، به صورت روزمره سینه مرغ مصرف نمایند.

ران مرغ لذیذ تر از سینه بوده و حدود ۲۶ گرم پروتئین دارد. در نظر داشته باشید چربی و کالری ران مرغ را نیز باید در نظر داشته باشید که به و بال مرغ و حدود ۲۸ گرم پروتئین بوده که ۷۰ درصد کالری از طریق پروتئین و ۳۰ درصد آن از راه چربی جذب بدن می شود. در نتیجه اگر قصد تناسب اندام را دارید، حتما سینه مرغ مصرف نمایید. اما برای افزایش وزن و حجم گیری در بدن سازی، کتف و بال را در روز های تمرین خود در برنامه غذایی قرار دهید.

معایب مصرف گوشت

تمامی محصولات پروتئینی در کنار مزایای خود دارای معایب نیز بوده که باید در نظر داشته باشید. سعی کنید به میزان متعادل مصرف نمایید.  مصرف این غذا در وعده های ناهار و شام به صورت روزمره مناسب نیست و ممکن است باعث افزایش وزن مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک مسمومیت غذایی افزایش چربی شود.

سعی کنید از مرغ با کیفیت در سبد غذایی خود قرار دهید و از مجموعه های معتبر این گوشت را تهیه نمایید. جهت خرید آنلاین گوشت مرغ می توانید به سایت سالم پروتئین در سراسر کشور مراجعه نمایید تا گوشت با کیفیت مطابق با نیاز مشتری ارسال شود. امکان خرید محصولات به صورت عمده و خورده به صورت بسته بندی وجود دارد. در این بخش به فواید گوشت مرغ پرداختیم. امیدواریم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

همچنین بیشتر بخوانید :

بهترین زمان پخت گوشت یخ زده

قیمت روز محصولات سالم پروتئین

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه