جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

طرز تهیه استیک گوساله

پخت استیک گوساله
فهرست مطالب

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]پخت استیک راسته گوساله فوت و فن خاص خود را دارد که هر آشپز با توجه به تجربیات خود، طبخ می کند. با ما همراه باشید تا به طرز تهیه استیک راسته گوساله بپردازیم.

خرید استیک راسته گوساله خام

اولین مرحله خرید استیک با کیفیت است که می توان از مجموعه های معتبر به صورت خام و مرینیت شده تهیه نمایید. در ادامه به معیار های بررسی و مقایسه استیک راسته گوساله با کیفیت و بی کیفیت می پردازیم.

مرینیت گوشت

روش مرینیت در فرایند پخت گوشت اهمیت بسیار بالایی دارد. در صورتی که به صورت خام خریداری کرده اید، گوشت را به وسیله آب سرد یا در صورت لزوم با چند قطره آب لیمو و سرکه شست و شو دهید. پس از خشک شدن کامل برای طعم بهتر می توانید در داخل سس آماده شده مرینیت یا طعم دار نمایید.

طرز تهیه استیک راسته گوسالهمیزان برش

برش گوشت استیک یک کار تخصصی بوده و باید با توجه به بافت و میزان پخت گوشت آن را برش دهید. به صورت عمده یا خورده امروزه گوشت استیکی در ابعاد مختلف به صورت برش خورده موجود بوده و می توانید با توجه به نیاز خود خریداری نمایید.

جهت خرید گوشت گوساله، سینه مرغ، ران مرغ، ران گوساله، ماهیچه گوساله، گردن گوسفندی، راسته گوسفندی، سردست گوساله و خرید تمام قسمت های گوشت قرمز و سفید به صورت عمده یا خرده می توانید به فروشگاه سالم پروتئین مراجعه نمایید. همچنین به صورت آنلاین از طریق سایت امکان پذیر است.

مراحل آماده سازی و طرز تهیه استیک راسته گوساله

قطعه استیک را از یخچال بیرون آورده و به دمای اتاق برسانید. این کار باعث پخت یکنواخت ‌تر استیک می‌ شود. در ادامه می توانید قطعه استیک را روی سطح صاف قرار داده و آن را با نمک و فلفل به میزان دلخواه پاشید. می‌ توانید از یک مخلوط نمک و فلفل آماده استفاده کنید یا به صورت جداگانه هرکدام را بر روی استیک بپاشید. در صورت لزوم ‌توانید از ادویه ‌های دیگر نیز برای طعم دلخواه استفاده کنید. اگر مرینیت خاصی استفاده می کنید، نمک و فلفل لازم نیست.

روش های پخت استیک

جهت پخت استیک می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. جهت پخت استیک، ظروف چدنی استیک را روی حرارت متوسط قرار داده و آن را گرم کنید. برای نتیجه بهتر روغن گیاهی یا زیتون را روی چدن بریزید و آن را به طور یکنواخت روی سطح منتشر کنید. می‌ توانید از برس برای توزیع یکنواخت روغن استفاده کنید.

قطعه استیک را روی ظروف چدنی قرار دهید. مطمئن شوید که سطح استیک کاملاً در تماس با سطح استیک است. استیک را به مدت 3-4 دقیقه بپزید و سپس آن را برگردانید و طرف دیگر را نیز برای 3-4 دقیقه بپزید. مدت زمان پخت استیک بستگی به ضخامت استیک و دلخواه شما دارد. برای استیک با ضخامت 2.5 سانتیمتر، معمولاً 3-4 دقیقه برای هر طرف کافی است. سعی کنید با توجه به میزان دلخواه خود گوشت را سرخ نمایید بسیاری از افراد استیک را به صورت کاملا پخته و بسیاری به صورت نیم پز دوست دارند.

روش های پخت استیک

سرو استیک گوساله

پس از پخت استیک، آن را از تابه چدنی استیک جدا کرده و به مدت 5-10 دقیقه استراحت دهید تا طعم و طراوت آن حفظ شود. برای سرو غذا استیک را برش دهید و در ظرف مناسبی آماده سازی نمایید. می ‌توانید با سبزیجات تازه، سس‌ های مورد علاقه یا سیب‌زمینی سرخ کرده همراه کنید.

روش های شناخت استیک راسته گوساله با کیفیت

اهمیت رنگ گوشت

رنگ استیک می‌ تواند نشان‌دهنده کیفیت آن باشد. استیک راسته گوساله با کیفیت بالا معمولاً رنگ قرمز تیره تا قرمز زنگاری دارد. رنگ تیره‌ تر و یکنواخت تر به معنی بافت عالی و طعم مطلوب است.

بافت گوشت

بافت استیک راسته نیز نقش مهمی در کیفیت آن دارد. استیک با بافتی نرم و مرطوب بهتر است و معمولاً مورد ترجیح قرار می ‌گیرد. همچنین، بافتی یکنواخت و بدون نقاط سفید یا تیرگی نشان دهنده کیفیت بالا است. در نظر داشته باشید عطر و بوی استیک نیز می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت آن باشد. استیک با کیفیت بالا عموماً بوی مطبوعی دارد که به تازگی و ترکیب عناصر غذایی درون استیک مربوط می‌شود.
قیمت روز محصولات سالم پروتئین

میزان چربی لازم

میزان چربی در استیک نیز اهمیت دارد. استیک راسته گوساله با کیفیت بالا دارای مقدار مناسبی چربی است. چربی ‌هایی که درون بافت استیک پخته شده و توزیع یکنواختی دارند، به طعم و طراوت استیک افزوده می‌شود. عصاره استیک می‌ تواند نشان دهنده کیفیت آن باشد. استیک با کیفیت بالا عموماً دارای عصاره‌ای طبیعی و غنی است که به مزه و طعم آن اضافه می ‌کند.

در زمان خرید استیک حتما به تاریخ تولید و نگه داری صحیح آن توجه نمایید. با بررسی این پارامتر ها می توانید گوشت باکیفتی خریداری نمایید.

موارد حائز اهمیت در زمان خرید استیک گوساله به صورت عمده

منشأ گوساله

استیک راسته گوساله با کیفیت بالا نیازمند گوساله‌ای است که در مزرعه‌ های معتبر و با رعایت استاندارد های پرورش و نگهداری به دنیا آمده باشد. از جمله عواملی که بر کیفیت گوساله تأثیر می‌گذارند، می‌ توان به رژیم غذایی، استرس، وضعیت بهداشتی و محیط نگهداری اشاره کرد.

استراحت مناسب

استیک راسته گوساله با کیفیت بالا نیازمند استراحت مناسب قبل از کشتار است. استراحت کافی، به گوساله اجازه می‌دهد تا از استرس‌ها و خستگی ‌های فیزیکی و روحی کاسته شود و عملکرد متعادلی داشته باشد.

تغذیه مناسب دام

رژیم غذایی گوساله نقش مهمی در کیفیت گوشت استیک دارد. گوساله ‌هایی که رژیم غذایی مناسب و تغذیه تعادل‌یافته داشته‌اند، گوشت با عناصر غذایی غنی و طعم مطلوب تولید می ‌کنند. معمولاً گوساله ‌هایی که در مزارع گیاهخواری پرورش می‌یابند و علوفه ‌های طبیعی مانند چمن، یونجه و غلات را مصرف می‌کنند، گوشت با کیفیت بالا تولید می‌کنند.

قطعه ‌بندی اصولی

برای تهیه استیک راسته گوساله با کیفیت، انتخاب قطعه مناسب نیز اهمیت دارد. در نتیجه بهتر است به صورت اصولی قطعه بندی شود

نگهداری مناسب

بعد از کشتار، نگهداری استیک راسته گوساله با کیفیت بالا نیز بسیار مهم است. استفاده از سیستم ‌های سرمایشی مناسب و ذخیره استیک در دمای مناسب، از کیفیت و تازگی گوشت حفاظت می‌کند.

بحث امروز ما در مورد طرز تهیه استیک راسته گوساله بود. سعی کردیم به موارد مهم و حائز اهمیت در زمان خرید و پخت استیکر اشاره نماییم. اگر تجربه خاصی در مورد پخت استیک را دارید، می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. جهت خرید سینه مرغ، لاشه گوسفندی، لاشه گوساله، ماهیچه گوسفندی، گردن گوساله و تمام قسمت های گوسفند گوساله و گوشت سفید به صورت عمده و خرده به سایت سالم پروتئین مراجعه نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه