جستجو
Close this search box.

روش‌های از بین بردن بوی بد مرغ کدام‌اند؟

روش های از بین بردن بوی زهم گوشت مرغ
فهرست مطالب

آیا شما نیز از بوی زهم مرغ تجربه ناخوشایندی داشته اید؟ درست زمانی که نیاز به طبخ یه غذای خوشمزه دارید متوجه بوی ناخوشایند مرغ می‌شوید، گاهی اوقات هم بعد از پخت مرغ هنگام سرو غذا متوجه بوی نامطبوع آن شده‌اید که بسیار حس ناخوشایندی است. اگر به‌دنبال روش‌های کاربردی برای رفع بوی نا مطبوع مرغ هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین در ادامه این مقاله برندی معتبر و با کیفیت در تولید و توزیع انواع گوشت از جمله گوشت مرغ، را برای خرید گوشت مرغ با روش‌های آسان معرفی نموده‌ایم، این برند معتبر با ارائه کیفیت درجه یک از کشتار داخلی با دام‌های با کیفیت ضمانت مرجوعی و ارسال رایگان برای خریدهای عمده را دارد.

علت بوی بد مرغ چیست؟

علت بوی مرغ چیست؟

به‌صورت کلی مسائل مختلفی می‌توانند موجب ایجاد بوی زهم در گوشت مرغ شوند؛ به‌عنوان‌مثال: خوراک و داروهایی که مرغ در طول پرورش مصرف کرده است و یا تناسب میان چربی و پروتئین در تغذیه مرغ از عوامل مؤثر در بوی زهم مرغ محسوب می‌شوند. طبق آمارهای به‌دست‌آمده در سال جاری سرانه مصرف مرغ در کشور به 32 کیلوگرم رسیده است؛ که ارتباط مستقیمی در پرورش سریع مرغ دارد. مدت زمان پروش مرغ‌های گوشتی صنعتی بین 40 تا 45 روز است؛ در همین راستا عدم رعایت استفاده از هورمون‌های رشد و مصرف آنتی بیوتیک‌ها از عوامل ایجاد بو زهم در مرغ می‌شود.

10 ترفند کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت مرغ

10 ترفند کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت مرغ به شرح زیر هستند که می توانید از آنها برای رفع بوی زهم مرغ استفاده کنید:

  • استفاده از نمک:

یکی از بهترین روش‌ها برای ازبین‌بردن بوی زهم مرغ استفاده از نمک است. به این منظور باید بعد از شست‌وشوی مرغ کمی نمک بر روی آن بریزید و مرغ را در یخچال قرار دهید. سپس اجازه دهید آب مرغ بر اساس استفاده از نمک از بین برود و این امر موجب می‌شود که بوی زهم نیز کاهش یابد یا به‌صورت کامل از بین برود.پ

  • استفاده از سرکه:

برای گرفتن بوی بد گوشت مرغ می‌توانید از سرکه نیز استفاده کنید. سرکه دراین‌خصوص بسیار مفید واقع می‌شود. برای استفاده از آن فقط کافی است که گوشت خام مرغ را به مدت نیم ساعت در داخل سرکه قرار دهید. پس از آن می‌توانید به‌راحتی از گوشت مرغ استفاده کنید.

  • استفاده از آب‌لیمو:
رفع بوی زهم مرغ با لیمو

آب‌لیمو نیز به‌عنوان یکی از 10 ترفند کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت مرغ در نظر گرفته می شود. به کمک آب لیمو می توانید به راحتی بوی زهم مرغ را پیش از مصرف از بین ببرید. در این راستا باید حدود نیم ساعت مرغ را داخل آب لیمو قرار دهید و سپس آن را برای پخت مصرف کنید.

  • استفاده از زعفران:

همان‌طور که می‌دانید زعفران یکی از رایج‌ترین ادویه‌هایی است که در کشور ما استفاده می‌شود و بوی بسیار خوبی دارد. زعفران یکی از بهترین روش‌ها برای برطرف‌کردن بوی زهم گوشت مرغ است که علاوه بر رفع بوی بد مرغ در بهترشدن طعم آن نیز مؤثر است.

زعفران را می‌توانید به‌صورت مجزا و یا به همراه آب‌لیمو پیش از پخت مرغ بر روی آن بریزید و اجازه دهید که گوشت مرغ کمی در یخچال استراحت کند.

  • استفاده از پیاز:

پیاز در جهت رفع بوی بدگوشت و مرغ به میزان زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر با بوی بد مرغ مشکل دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که چند پیاز را پوست بگیرید و به‌صورت خلالی برش بزنید. سپس پیازهای خورد شده را بر روی گوشت مرغ خام بریزید و اجازه دهید که گوشت کمی استراحت کنید. برای دریافت نتیجه بهتر از این روش می‌توانید کمی زعفران را نیز به همراه پیاز به مرغ بزنید.

  • استفاده از پودر سیر و پودر پیاز:

اگر از دسته افرادی هستید که با مصرف سیر و پیاز فراوان در غذا مشکل دارید و نمی‌خواهید خیلی طعم سیر در غذا احساس شود به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پودر سیر و پودر پیاز برای ازبین‌بردن بوی زهم مرغ استفاده کنید.

  • استفاده از ماست:

پودر سیر و پودر پیاز به میزان سیر و پیاز تازه بو ندارند؛ اما به‌خوبی می‌توانند باعث ازبین‌رفتن بوی ناخوشایند مرغ خام شوند.

یکی از ترفندها‌ی کاربردی برای از بین بردن بوی زهم مرغ مصرف ماست است، نه تنها موجب از بین رفتن بوی زهم مرغ می شود بلکه در ترد و خوش طعم تر شدن مرغ نیز بسیار موثر واقع می شود. برای به کار بردن ماست فقط کافی است تا ران مرغ و یا فیله مرغ را به ماست آغشته کنید و اجازه دهید که گوشت خام مخلوط شده با ماست در یخچال چند ساعت استراحت کند. پس از آن می توانید گوشت را طبخ کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

  • استفاده از سبزی‌های معطر
استفاده از سبزی‌های معطر برای رفع بوی مرغ

گشنیز، جعفری و کرفس از جمله سبزیجاتی هستند که در رفع بوی زهم مرغ بسیار مؤثر واقع می‌شوند. از این نوع سبزی‌های می‌توانید پیش از پخت آن برای رفع بوی بد استفاده کنید و یا این سبزی‌های را در هنگام پخت مرغ داخل آن قرار دهید.

گشنیز، جعفری و کرفس در تهیه مرغ شکم پر کاربرد بسیار زیادی دارند و معمولاً از این سبزی‌ها در شکم مرغ استفاده می‌شود تا بوی بد آن رفع شود و عطر و طعم بهتری در مرغ شکم پر ایجاد گردد.

  • استفاده از فلفل دلمه ای:

یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای برطرف‌کردن بوی ناخوشایند مرغ خام، فلفل‌دلمه‌ای است. بدین منظور کافی است تا یک الی دو عدد فلفل‌دلمه‌ای سبز را خرد کنید و آن را در ظرف گوشت مرغ بریزید. اجازه دهید که ترکیب مرغ و فلفل در یخچال استراحت کند و پس از آن به مصرف و طبخ مرغ بپردازید.

  • استفاده از سویا سس:

سویا سس که به آن سس سویا نیز گفته می‌شود یک نوع طعم‌دهنده است که رنگ تیره‌ای دارد و از آن برای پخت گوشت قرمز و یا مرغ می‌توان استفاده کرد. سویا سس طعم شوری دارد و می‌توانید از آن به‌عنوان یک چاشنی در خصوص از بین بردن بوی نامطبوع مرغ استفاده کنید. اگر قصد مصرف سویا سس را دارید باید آن را به میزان لازم روی گوشت مرغ بریزید و اجازه دهید مرغ نیم ساعت استراحت کند. سپس می‌توانید مرغ آغشته به سویا سس را روی شعله گاز و یا داخل فر بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید که با مصرف سویا سس نباید ادویه‌های دیگری به مرغ اضافه کنید؛ بلکه می‌توانید فقط کمی عسل به آن بیفزایید. زیرا سس سویا ادویه‌های موردنیاز را داخل خود دارد.

بوی مرغ مانده در یخچال را چگونه از بین ببریم؟

بوی مرغ مانده در یخچال را چگونه از بین ببریم؟

اگر گوشت مرغ خام را داخل یخچال قرار داده‌اید و در زمان مصرف متوجه بوی زهم آن شده‌اید به‌راحتی می‌توانید بوی زهم را پیش از مصرف و پخت از بین ببرید و دراین‌خصوص جای هیچ نگرانی نیست. برای ازبین‌بردن بوی مرغ مانده در یخچال ابتدا آب اضافه مرغ را از آن جدا کنید و سپس به گوشت مرغ کمی روغن‌زیتون، زنجبیل، میخک دارچین، پیاز و زعفران اضافه کنید. اگر نمی‌خواهید مرغ طعم زعفران بگیرید هم می‌توانید از اضافه‌کردن زعفران بپرهیزید. با انجام این کار بوی زهم گرفته می‌شود و مرغ در زمان پخت طعم بهتری پیدا می‌کند.

چگونه بوی زهم مرغ در حال پخت را از بین ببریم؟

در بسیاری از مواقع گوشت مرغ در هنگام پخت بوی ناخوشایندی پیدا می‌کند و ازبین‌بردن بوی بد آن در هنگام طبخ دغدغه بسیاری از بانوان است. برای برطرف‌کردن این مشکل فقط کافی است که کمی هویج، دارچین، فلفل‌دلمه‌ای و سیر به مرغ در حال پخت اضافه کنید. این موارد عطر و بوی خوبی در مرغ ایجاد می‌کنند و در بهبود طعم آن نیز مؤثر هستند.

علاوه بر این موارد می‌توانید از برگ‌بو و کرفس نیز برای ازبین‌بردن بوی زهم استفاده کنید. کرفس عطر خوبی در مرغ به وجود می‌آورد و برگ‌بو بدون آنکه طعم غذا را تغییر دهد قادر به برطرف‌کردن بوی ناخوشایند آن است.

چگونه بوی نامطبوع مرغ بعد از پخت را از بین ببریم؟

گاهی اوقات بعد از پخت مرغ هم شاهد بوی بد در آن هستیم. اگر بعد از آب پز کردن و یا پختن مرغ با این مشکل روبه‌رو شدید می‌توانید گوشت مرغ را مجدداً به همراه کمی فلفل‌دلمه‌ای، سیر و پیاز تفت دهید و یا کمی زعفران به آن اضافه کنید تا بوی بد آن گرفته شود.

از کجا مرغ با کیفیت بخریم که بوی نامطبوع نداشته باشد؟

 در این مطلب به بررسی 10 ترفند کاربردی برای از بین بردن بوی زهم گوشت مرغ پرداختیم.

درصورتی‌که می‌خواهید بدون نیاز به روش‌های ذکر شده از گوشت مرغ استفاده کنید و با بوی ناخوشایند مرغ مواجه نشوید؛ بهتر است مرغ با برند معتبر از فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای معتبر خرید کنید، در مجموعه ” سالم پروتئین ” می‌توانید انواع قطعات مرغ را در بسته بندی‌های بهداشتی با کیفیت درجه یک تهیه نمائید. شرکت سالم پروتئین با توزیع روزانه بیش از 30 تن از محصولات گوشتی در سطح کشور برای این اطمینان را به مشتریان عزیز می‌دهد با خیال راحت محصولات با کیفیت را تهیه و استفاده نمایند. در این راستا ارسال محصولات با خودروهای یخچال دار و ضمانت مرجوعی از جمله خدمات مجموعه برای ایجاد سهولت شهروندان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید و یا به بررسی سایر بخش‌های وب‌سایت بپردازید.

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه