جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

طرز تهیه گوشت گوسفندی کبابی

طرز تهیه گوشت گوسفندی کبابی
فهرست مطالب

ارزش غذایی گوشت گوسفندی چندین برابر گوشت سفید و گوشت گوساله بوده و به روش های مختلفی امکان پخت و طبخ استاندارد وجود دارد. با ما همراه باشید تا به طرز تهیه گوشت گوسفندی کبابی بپردازیم.

شما عزیران می‌توانید جهت استعلام قیمت گوشت گوساله، گوشت گوسفند و مرغ با شماره های زیر تماس حاصل نمائید:

انواع گوشت گوسفندی کبابی

گوشت گوسفندی بافت نرم

این نوع گوشت کبابی از قطعات بافت نرم و چربی مناسب تهیه می ‌شود. به دلیل بافت نرم ‌تر، در کباب‌ هایی که می ‌خواهید دارای طعم و کیفیت بالا باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد

گوشت گوسفندی بافت سفت

این نوع گوشت کبابی از قطعات بافت سفت و مقاوم در برابر حرارت تهیه می ‌شود. معمولاً برای کباب‌ هایی که نیاز به پخت بیشتری دارند استفاده می ‌شود.

گوشت گوسفندی مخصوص کوبیده و برگر

این نوع گوشت برای تهیه کباب کوبیده مناسب است. به دلیل نرمی و ضربه‌پذیری مناسب، بهترین انتخاب برای کوبیده تازه و عالی است. اگر قصد تهیه کباب ‌های برگر دارید، بهتر است از گوشت گوسفندی بافت نرم و کم چرب استفاده کنید تا در نتیجه تهیه‌ی برگری لذت‌ بخش و خوشمزه دست یابید.

طرز تهیه گوشت گوسفندی کبابی

طرز تهیه گوشت گوسفندی کبابی

  • آماده سازی گوشت

گوشت گوسفندی را با دقت از بافت ‌های زائد، استخوان ‌ها و چربی ‌های غیر ضروری پاک کنید. سپس گوشت را به قطعات مد نظر خود برش دهید. اندازه برش ‌های گوشت تا حد ممکن یکسان باشد تا یکنواخت پخت شوند. به جای این کار می توانید گوشت گوسفندی آماده پاک شده خریداری کنید. برای خرید گوشت فیله راسته گوسفندی، گوشت ران گوسفندی می توانید به سالم پروتئین مراجعه کنید.

  • مرینت کردن گوشت

در یک ظرف مناسب، گوشت را قرار داده و روی آن پیاز را رنده کنید. بهتر است پیاز را خیلی ریز استفاده نکنید تا بافت گوشت را خراب نکند. سپس نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون را به میزان دلخواه به گوشت اضافه کنید. می ‌توانید از انواع ادویه و چاشنی ‌های دیگر نیز برای مرینت استفاده کنید. برای مرینیت به حداقل ۲ ساعت استراحت در یخچال نیاز هستند. از ترکیبات دیگری نیز با توجه به چاشنی های مورد نظر برای مرینیت گوشت می توانید استفاده نمایید.

  • پخت و پز

پس از مرینت کردن، گوشت را به سیخ ‌های چوبی یا فلزی عریض بکشید. توجه داشته باشید که سیخ ‌ها را به اندازه کافی نزدیک به یکدیگر قرار دهید تا گوشت‌ها به تساوی آتش بخورند.  سیخ ‌های گوشت را روی آتش یا نیمه گرم کرده‌ای قرار دهید و همچنین می‌ توانید در یک ماهیتابه گریل نیز برای پخت یکنواخت گوشت گوسفندی کبابی استفاده کنید.

گوشت را به مدت 10-15 دقیقه با توجه به ضخامت گوشت ها بپزید. زمانی که آب گوشت گرفته شده و رنگ آن تغییر کرد می توانید حرارت را خاموش کنید. بهتر است گوشت بیش از حد ‌نپزید تا خشک نشود.

سرو گوشت گوسفندی کبابی

می توانید این غذا را به همراه نان یا برنج به همراه مخلفات کنار آن سرو نمایید. برای خرید گوشت باکیفیت و استعلام قیمت بخش های مختلف گوشت گوسفندی، گوشت گوساله و گوشت سفید می توانید با کارشناسان سایت سالم پروتئین در ارتباط باشید.

همچنین بیشتر بخوانید: بهترین روش شستشوی گوشت ⇦

محصولات پرفروش

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه